اعزام بزرگ‌ترین کاروان نظامی ارتش سوریه به منطقه ادلب +فیلم

کدخبر: ۲۳۱۶۹۴
اقتصادنیوز: منابع میدانی سوریه از حرکت بزرگترین کاروان تجهیزات نظامی ارتش سوریه به حومه شمالی حماه به عنوان بخشی از آمادگی نظامی ارتش سوریه برای آزادسازی استان إدلب، آخرین استان اشغالی این کشور از تروریسم خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع میدانی سوریه  از حرکت بزرگترین کاروان تجهیزات  نظامی ارتش سوریه به حومه شمالی استان حماه به عنوان بخشی از آمادگی نظامی ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب از تروریسم خبر دادند.

به گزارش وبگاه خبری مراسلون تصاویر ویدیویی منتشر شده از حرکت کاروان‌های نظامی ارتش سوریه، نشان می‌دهد که ارتش در مسیر حومه شمالی حماه برای شرکت در جنگ‌ حومه إدلب است.

این ویدیو انتقال وسایل نقلیه سنگین  نظامی و زرهی ارتش سوریه به سمت حومه شمالی حماه را نشان می‌دهد، جایی که نیروهای نظامی پس از آماده سازی لازم، ماموریت نظامی خود را آغاز خواهند کرد.

عملیات نظامی از حومه شمالی حماه، به حومه جنوبی حلب و سهل الغاب، خواهد بود، بنابراین هدف نبرد، کنترل شهر ادلب و حومه آن در شمال سوریه و آزاد کردن تمام روستاها و شهرها از عناصر مسلح خواهد بود.

منابع میدان پیشتر تایید کرده‌اند که بعد از عملیات جنوی سوریه، نبرد بعدی، استان إدلب و حومه آن خواهد بود، علاوه بر بقیه مناطق حومه شمال لاذقیه که متصل به سهل الغاب است، جایی که تروریست‌های جبهه النصره، الحزب الترکستانی و گروه‌های مسلح مرتبط با آنها مستقر هستند.

این منابع افزودند: همه یگان‌های ارتش سوریه در این حمله حضور خواهند داشت و در راس آن نیروی ضربت ارتش سوریه است که متخصص عملیات‌های هجومی است.

این نبرد از حیث تسلیحات به‌کارگرفته شده در آن نظیر نبرد جنوب سوریه است که شامل استفاده از انواع توپخانه و تانک‌های T-90  و همچنین مشارکت نیروی هوایی روسیه و بالگردهای سوری بمب افکن است.

بالگردهای ارتش سوریه با ریختن اعلامیه‌هایی در سطح شهر إدلب و حومه آن افراد مسلح را دعوت به آشتی کردند، مثل توافقاتی که در جنوب سوریه به دست آمد و افراد مسلح یا وضعیت خود را حل و فصل کرده و با دولت سوریه آشتی کردند یا ضمن مخالفت با پیوستن به روند صلح، آنجا را ترک کردند ضمن اینکه افراد ربوده شده هم آزاد شدند.

در طی دو روز گذشته، نیروی هوایی سوریه چندین حملۀ هوایی را برای هدف قرار دادن تروریست‌ها در حومه شمالی حماه در مجاورت روستای إدلب انجام داد، ارتش سوریه نیز مواضع افراد مسلح در سهل الغاب و حومه شمالی لاذقیه را هدف شلیک توپخانه ای خود قرار داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید