عضو هیئت رئیسه مجلس:

روز سوال از رئیس جمهور یکی از با شکوهترین روزهای مجلس خواهد شد

کدخبر: ۲۳۱۷۶۹
اقتصادنیوز؛علی اصغر یوسف‌نژاد ضمن قانونی دانستن سوال از رئیس جمهور و دفاع از این اقدام مجلس گفت: روز پرسیدن سوال از رئیس جمهوری یکی از با شکوهترین روزهای مجلس خواهد شد.
روز سوال از رئیس جمهور یکی از با شکوهترین روزهای مجلس خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ علی اصغر یوسفنژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بر اساس آیین نامه های داخلی مجلس، رئیس جمهوری در هر زمانی که نیاز به بیان مسائل و حرف زدن در مجلس را دارد می تواند در این محیط حاضر شود .

وی ادامه داد : در این شرایط دولت بیشتر از هر زمان دیگر نیاز دارد که به بیان مسائل بپردازد تا مشکل فاصله با مردم را بکاهد .

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح سوال از رئیس جمهوری گفت : اگر دموکراسی را قبول داریم طرح سوال از رئیس جمهوری حق نمایندگان مجلس و به معنای روشنگری است.

وی افزود : در جلسه طرح سوال ، رئیس جمهوری ضمن پاسخگو بودن به سوالات نمایندگان ، روشنگری کند و از مجلس برای رفع مشکلات کمک بگیرد .

یوسف نژاد اضافه کرد : سوال از رئیس جمهوری، قانونی و این کار به نفع مردم است .

وی حضور رئیس جمهوری در مجلس و طرح سوال از وی را به نفع دولت ، رئیس جمهوری، مجلس و مردم دانست و افزود : روز پرسیدن سوال از رئیس جمهوری یکی از با شکوهترین روزهای مجلس خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین از رئیس جمهوری و وزیران خواست تا از طریق مطبوعات و رسانه ها با مردم حرف بزنند و تصمیم گیری پشت درهای بسته نتیجه ای نخواهد داشت.

وی در خصوص استیضاح وزیر کار نیز گفت : طرح سوال و استیضاح وزیر ، همسو با برنامه پیاده کردن جنبه های نظارتی فعالیت مجلس است که صورت گرفت .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اصرار بی فایده دولت برای نگهداشتن مدیران ضعیف و اعمال شیوه رودربایستی در مقابل آنها ، کمکی به رفع مشکلات جامعه و مردم نخواهد کرد و باید در این زمینه جدی بود .

وی از نظارت به عنوان یکی از ابعاد فعالیت قانونی مجلس برای عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی نام برد و ادامه داد : این کار برای شفاف سازی ، ایجاد انضباط کاری و دیدن نقاط ضعف در کنار نقاط مثبت به شمار می رود .

یوسف نژاد اضافه کرد : اگر در مسیر نظارتی مواردی مشاهده شود مجلس با قانون نویسی های جدید می تواند یاریگر دولت باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید