نام مدل جدید گوشی‌های آیفون چه خواهد بود؟

کدخبر: ۲۳۱۸۶۱
​اقتصاد نیوز:با نزدیک شدن به ماه سپتامبر، گمانه‌ها در خصوص نام مدل‌های سال ۲۰۱۸ گوشی‌های اپل جدی‌تر شده است. احتمالا شما هم در این مدت بسیار تلاش کرده‌اید بدانید مدل‌های جدید آیفون چه نامی خواهند داشت؟ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت و اصلا چقدر با مدل‌های ۲۰۱۷ متفاوت است.اما زیاد نگران نباشید، چون احتمالا خود اپل هم هنوز نمی‌داند نام مدل‌های جدید را چه بگذارد.
نام مدل جدید گوشی‌های آیفون چه خواهد بود؟

 

 

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، اپل سال ۲۰۱۷ با سبک نامگذاری گوشی‌هایش، خود را حسابی به دردسر انداخت. آنها بعد از مدل کلاسیک نامگذاری ۵ و ۶ و ۷، به یکباره تصمیم گرفتند دو مدل گوشی ۸ و ۱۰ را راهی بازار کنند. ۸ قرار بود همچنان نماد گوشی‌های سبک قدیمی اما در ورژن جدیدتر باشد و ۱۰ یا همان ایکس که با اعداد رومی نوشته می‌شد به عنوان سمبل نسل جدید گوشی‌های این کمپانی معرفی شد.

اما مشکل از همینجا آغاز شد که در مدل‌های جدید اپل قرار است چگونه نامگذاری کند؟ می‌خواهد به صورت کامل ۹ را فراموش کند و مثلا همان ۱۰ را ادامه دهد و به ۱۱ برسد؟ اگر اینطور باشد یک عدد (۹) را از دست داده است. اما اگر مدل جدید ۹ باشد، آیا کسی اقبالی به آن نشان خواهد داد؟ انهم با توجه به اینکه یک عدد پاینتر از مدل یک سال قبل خواهد بود.

اما مدل جدید قرار است چه چیز جدید داشته باشد؟ مثلا گوشی که قرار است ادامه دهنده راه آیفون ایکس باشد، باید عددی در همین قالب داشته باشد. مثلا اگر اپل تصمیم بگیرد مدل جدید این نسل را ۱۱ بگذارد، اصلا چرا از ابتدا مدل ایکس را معرفی کرد؟ شاید ایکس ۲ ایده بدی نباشد. هرچند شایعاتی مبنی بر اینکه مدل جدید ایکس اس نامگذاری خواهد شد هم وجود دارد.

اما هر دوی اینها مشکلات جدی دارند. مثلا ایکس ۲ را باید همان ۱۰ و ۲ خواند. خیلی بی ربط و احمقانه به نظر می‌رسد. انگار که یک کودک پیش دبستانی در تلفظ عدد ۱۲ مشکل دارد و مجبور است بگوید ۱۰ و ۲ . البته که این برای یک بچه که تازه به حرف زدن افتاده بسیار هم جذاب است، اما برای کمپانی عظیمی مانند اپل؟ فکر نمی‌کنیم چندان جالب باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید