جزئیاتی از پرونده‌های حقوقی ایران در مقابله با اقدامات آمریکا

کدخبر: ۲۳۱۹۷۴
اقتصادنیوز: معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: در واکنش به اقدامات آمریکایی‌ها، ایران در دادگاه دادگستری بین‌المللی پرونده‌هایی را در شکایت از اقدامات دولت آمریکا به جریان انداخته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، لعیا جنیدی، اظهار کرد: با توجه به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دولت تمام تلاش خود را کرده که این تحریم‌ها بر زندگی مردم اثر نگذارد. با تشکیل ستادها، کارگروه‌ها و رایزنی‌ها دولت سعی کرده تا فشار تحریم‌ها را کمتر کند و من فکر می‌کنم همین بسته ارزی که هفته گذشته اعلام و اجرایی شد کارگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: درست در روزی که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اجرا شد، بسته ارزی ما اجرایی شد و اروپا با ما از طریق بیانیه سیاسی‌اش و اعمال قوانین بازدارنده از طرف خودشان علیه تحریم‌های آمریکایی‌ها، همراهی کرد.

جنیدی خاطرنشان کرد: واکنش بازار هم به نسبت، در مقایسه با آن چیزی که آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کردند مثبت بوده است. روز چهارشنبه یعنی فردای آن روزی که آمریکایی‌ها تحریم‌هایشان را مجدد علیه ایران اعمال کردند رییس بانک مرکزی در جلسه هیات دولت اعلام کرد که تمام شاخص‌های بازار بهتر شده است.

وی ادامه داد: مردم هم این تغییرات را مشاهده خواهند کرد و امیدوار هستم به زودی وضعیت از شرایط فعلی بهتر شود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به ابعاد حقوقی خروج آمریکا از برجام و تلاش دولت ترامپ برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، اظهار کرد: در واکنش به اقدامات آمریکایی‌ها، ایران در دادگاه دادگستری بین‌المللی پرونده‌هایی را در شکایت از اقدامات دولت آمریکا به جریان انداخته است. در رابطه با احکامی که به پرونده‌هایی با موضوع تروریستی مربوط می‌شد، ایران پرونده‌هایی دارد که نوبت بررسی آن دو ماه دیگر است.

وی ادامه داد: ایران یک دعوای جدیدی هم به خاطر خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ثانویه، در دادگاه دادگستری بین‌المللی ثبت کرده و رییس دادگاه دادگستری بین‌المللی هم نامه اداری را به وزیر دادگستری آمریکا ارسال کرده و خواهان حفظ وضعیت موجود شده است اما به نظرم اتفاقی که در سه‌شنبه هفته گذشته رخ داده خلاف نامه رییس دادگاه دادگستری است و خود این موضوع می‌تواند منشاء مطالبه خسارت دیگری باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید