دیدار عادل الجبیر با با سفرای اتحادیه اروپا در عربستان

کدخبر: ۲۳۲۱۷۷
اقتصادنیوز: در حالی که بروکسل خواستار روشن شدن ابعاد پنهان بازداشت چند فعال زن عربستانی شده است، وزیر خارجه عربستان میزبان سفرای اتحادیه اروپا بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت، در نشست عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مقر وزارت خارجه در شهر ریاض، درباره آخرین تحولات و همکاری‌های موجود میان عربستان و این اتحادیه گفتگو شد.

این نشست پس از درخواست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از مسئولان ریاض برای شفاف‌سازی درباره ابعاد مختلف بازداشت چند فعال زن در این کشور که در زمینه حقوق بشر فعالیت‌هایی داشتند و شرح اتهامات آنها و نیز دادن حق دفاع از خود به این فعالان حقوقی برگزار شد.

پیش از این نیز کانادا درخواست مشابهی از مسئولان عربستانی داشتند که این امر موجب ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک دو کشور شد.

موگرینی و کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا در تماسی تلفنی درباره تقویت همکاری‌ها در زمینه دفاع از حقوق بشر به توافق رسیدند.

این توافق نشان‌دهنده حمایت اتحادیه اروپا از موضعگیری کانادا پس از اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیک خود با این کشور است.

همچنین وزیر خارجه عربستان با سرگئی کوزولوف، سفیر روسیه در عربستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه ریاض و مسکو و دیگر موضوعات مهم و مشترک با یکدیگر گفتگو کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید