غرویان: انگیزه سوال ‌کنندگان از روحانی سیاسی است

کدخبر: ۲۳۲۲۲۵
اقتصادنیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طرح سئوال از رئیس جمهوری در شرایط کنونی به مصلحت کشور نیست، گفت: با وجودی که طبق قانون، سئوال از رئیس جمهوری حق نمایندگان مجلس است ولی آنها با توجه به شرایط حساس کنونی، این مساله را به وقت دیگری موکول کنند.

محسن غرویان روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خود پیش قدم شده و سئوال از رئیس جمهوری را به فرصت مناسب تر دیگری موکول نمایند و به جای آن، در این شرایط، تمام انرژی خود را صرف حمایت از دولت برای فائق آمدن بر مشکلات کنند.

وی ادامه داد: درشرایط کنونی کشور با فشارهای بین المللی، تحریم و مسائل اقتصادی داخلی مواجه است و در این وضعیت، فضای خوبی برای سئوال از رئیس جمهوری نیست و این کار به وحدت ملی لطمه وارد می کند.

غرویان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دراین شرایط حساس به وحدت، انسجام و همراهی همه قوا، دولت و ملت تاکید دارند، مجلس هر چند طبق قانون می تواند از رئیس جمهوری سئوال کند ولی شرایط زمان و مکان را نیز باید برای این کار، در نظر بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان در فضای کنونی از حضور رئیس جمهوری در مجلس، کمال سوء استفاده را خواهند برد، بویژه اینکه انگیزه بسیاری از سئوال کنندگان، بیشتر سیاسی است تا اینکه دنبال حل مشکلات کشور باشند.

غرویان گفت: در این شرایط، حمایت از دولت و پیشتیانی از اهداف رئیس جمهوری منتخب اکثریت مردم، بهترین انرژی مثبت از طرف مجلس شورای اسلامی به دولت و ملت است و می تواند ما را از این بحران ها عبور دهد.

سئوال 80 نماینده از رییس جمهوری روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. 

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام این موضوع با بیان اینکه رییس جمهوری موظف است طبق ماده 213 آیین‌ نامه حداکثر تا مدت یک ماه برای پاسخ به سوالات در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند، گفت: پنج محور سئوال از رییس جمهوری شامل عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در باره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است. 

حسن روحانی رییس جمهوری نیز در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام این که سئوال تعدادی از نمایندگان، در چارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است، تاکید کرد: اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید