کمک هکرها برای ایمن سازی خودروهای خودران !

کدخبر: ۲۳۲۵۶۸
​اقتصاد نیوز:دوهکر مشهور خودروهای خودران، قصد دارند برای متوقف کردن روند هک شدن این نوع خودروها توسط دیگر هکرها وارد عمل شوند و به شرکت جنرال موتور آمریکا کمک کنند.
کمک هکرها برای ایمن سازی خودروهای خودران !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس،دوهکر مشهور خودروهای خودران، قصد دارند برای متوقف کردن روند هک شدن این نوع خودروها توسط دیگر هکرها وارد عمل شوند.

هکرهای یادشده توسط شرکت جنرال موتورز استخدام شده اند و بر اساس اطلاعات منتشر شده در کنفرانس امنیتی بلاک هت امریکا ارتقای توانمندی های امنیتی خودروهای خودران را در دستور کار خود قرار داده اند.

این دو هکر چارلی میلر و کریس والاسک نام دارند که هر دو در یکی از زیرمجموعه های جنرال موتورز به نام کروز اتومیشن مشغول به کار شده اند و امیدوارند بتوانند استانداردهای امنیتی جدیدی را به خودروهای خودران اضافه کنند.

جنرال موتورز مانند بسیاری از دیگر شرکت های خودروسازی مشهور جهان سرمایه گذاری قابل توجهی را برای تولید و طراحی خودروهای خودران و بدون نیاز به راننده به عمل اورده است.

از جمله بخش های خودروهای خودران که قرار است بر امنیت آنها افزوده شود، می توان به دوربین های آنها، حسگرهای شناسایی موانع لیدار، برخی پردازشگرهای سخت افزاری و غیره اشاره کرد.

هکرهای یادشده به علت نفوذ به سیستم کنترل خودکار یک خودروی جیپ خودران و برنامه ریزی مجدد آن شهرت دارند. آنها این کار را در سال 2015 و از طریق اینترنت انجام دادند و توانستند سرعت خودروی یادشده را کم و زیاد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید