پشتیبانی فایرفاکس از جدیدترین پروتکل‌های امنیتی اینترنتی

کدخبر: ۲۳۲۵۷۵
اقتصاد نیوز:نزدیک به ده سال از عرضه پروتکل امنیتی TLS 1.2 می‌گذرد و جمعه هفته پیش «کارگروه مهندسی اینترنت» (Internet Engineering Task Force) بعد از انتظارات فراوان نسخه نهایی TLS 1.3 را بالاخره منتشر کردند؛ TLS یا همان «امنیت لایه انتقال» یکی از پروتکل‌های رمزنگاری است که امنیت اطلاعات وب را تامین می‌کند.
 پشتیبانی فایرفاکس از جدیدترین پروتکل‌های امنیتی اینترنتی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، TLS 1.3 چند سالی بود که در دست ساخت قرار داشت و جدا از رفع مشکلات نسخه قبلی، در این پروتکل جدید سازنده در کنار افزایش امنیت سعی کرده تا سرعت را نیز بهبود ببخشد. اکنون در بیانیه‌ای فایرفاکس اعلام کرد که از امروز مرورگرش به این پروتکل مجهز شده و از آن پشتیبانی می‌کند.

یکی از بزرگترین مشکلات TLS 1.2 به مسائل امنیتی آن باز می‌گشت. وقفه زیاد بین دو نسخه فرصتی را برای هکرها فراهم کرده بود تا راه‌های نفوذی به این پروتکل پیدا کنند. به همین خاطر هم TLS 1.3 در وهله اول تمرکزش را روی روش‌های جدید رمزنگاری گذاشته تا امنیت کاربران بیشتر از گذشته حفظ شود.

البته فایرفاکس تنها شرکتی نیست که به پشتیبانی از TLS 1.3 پرداخته است. پیش از آن گوگل در نسخه 65 کروم مرورگرش را به این پروتکل امنیتی مجهز کرد و فیسبوک نیز به تازگی اعلام نموده که TLS 1.3 نیمی از ترافیک سرویسش را حالا تامین می‌کند. Cloudflare هم از دیگر کمپانی بزرگی به حساب می‌آید که امنیت اطلاعاتش را به TLS 1.3 سپرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید