سخنگوی کرملین خبر داد؛

تلاش روسیه برای استفاده از ارزهای ملی در تجارت با ترکیه

کدخبر: ۲۳۲۵۸۹
اقتصادنیوز؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: روسیه امیدوار است در تجارت با ترکیه از ارزهای ملی استفاده شود، اما باید سازوکار این مسئله به دقت مهیا شود.
تلاش روسیه برای استفاده از ارزهای ملی در تجارت با ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ سخنگوی کرملین، «دیمیتری پسکوف»، گفت: روسیه امیدوار است در تجارت با ترکیه از ارزهای ملی استفاده شود، اما باید سازوکار این مسئله به دقت مهیا شود.

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره این که آیا سوئیچ به ارزهای ملی در تجارت با ترکیه به نفع روسیه است یا خیر؟، گفت: مسئله استفاده از ارزهای ملی در عملیات تجارت دو جانبه، موضوعی است که از مدت‌ها قبل توسط طرف روسی مطرح شده بود و مرتبا سطوح مختلف حکومت هم آن را تکرار کردند که این شامل بالاترین سطح حکومت هم می‌شود. رییس‌جمهور پوتین بارها در مورد امکان این کار و همچنین عملی بودن آن صحبت کردند. البته این کار نیازمند دقت بسیار بالا و وسواس در محاسبات مربوطه و شیوه عمل است.

اما این چیزی است که ما در تجارت دو جانبه و روابط اقتصادی خود خواهان آن هستیم و بارها در مذاکرات دو جانبه ترکیه-روسیه به آن اشاره کرده بودیم. روز یک‌شنبه رییس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان گفت آنکارا آماده می‌شود با بزرگترین شرکای تجاری خود مانند چین، روسیه، ایران و اوکراین، به استفاده از ارزهای ملی روی بیاورد و همچنین آماده است چنین اقدامی را در تجارت با اتحادیه اروپا هم انجام دهد.

سخنگوی دولت روسیه ادامه داد: وضعیت مالی و اقتصادی ترکیه هنوز بر پیاده‌سازی پروژه‌های مشترک با روسیه تاثیری نداشته است.

وی گفت: من نمی‌دانم این وضعیت چطور بر توسعه پروژه‌ها تاثیر خواهد گذاشت. فعلا همه چیز طبق معمول پیش می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید