اسطوره ورزش جهان در تدارک بازنشستگی

کدخبر: ۲۳۲۶۰۶
اقتصاد نیوز: راننده تیم مک‌لارن در پایان رقابت‌های این فصل فرمول یک بازنشسته می‌شود.
اسطوره ورزش جهان در تدارک بازنشستگی

​به گزارش اقتصاد نیوز، فرناندو آلونسو راننده ۳۷ ساله اسپانیایی که کارش را در سال ۲۰۰۱ در گراندپری استرالیا آغاز کرد، سابقه ۱۷ فصل حضور در فرمول یک را دارد.

او در سال ۲۰۰۵ توانست به پنج دوره قهرمانی متوالی میشائیل شوماخر، راننده تیم فراری در فرمول یک پایان دهد. در آن سال او جوان‌ترین قهرمان فرمول یک تا آن زمان بود و سال بعد هم قهرمانی‌اش را تکرار کرد.

آلونسو همچنین در دوران حضورش در فرمول یک، سه بار نایب‌ قهرمان شده است. او در دوران حرفه‌ایش، ۳۲ بار در گراند‌پری اول شده، ۹۷ بار روی سکو رفته و ۲۲ بار از خط اول مسابقه را شروع کرده است.

فرناندو آلونسو

او گفت: "بعد از ۱۷ سال عالی در این ورزش جذاب، وقت تغییر فرا رسیده است. چند ماه پیش این تصمیم را گرفتم و مصمم هستم. چند گراندپری تا پایان فصل باقیمانده و من در تمامی آن‌ها با همان تعهد و اشتیاق قبل شرکت خواهم کرد."

"بگذارید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. چالش‌های جدیدی در انتظارم است. شادترین سال‌های زندگیم در فرمول یک بود اما باید بروم و چیزهای تازه‎‌ای را تجربه کنم."

آلونسو که پنج سال است در تیم مک‌لارن رانندگی می‌کند در سال‌های اخیر در رقابت‌های مختلفی حاضر شده است، از جمله در ماه ژوئن (دو ماه پیش) در اولین حضور در مسابقات ۲۴ ساعته لومان قهرمان شد.

آلونسو دو بار قهرمان گراندپری موناکو شده بود، با قهرمانی در لومان یک گام به کسب "سه تاج" ورزش‌های موتوری نزدیک شد و حالا فقط به قهرمانی در ایندایاناپولیس ۵۰۰ نیاز دارد.

آلونسو یک بار در ماه مه ۲۰۱۷ در مسابقات ایندیاناپولیس شرکت کرد که به دلیل خراب شدن موتور مجبور به کناره‌گیری شد. او در آن‌جا نمایشی مقتدرانه داشت و ۲۷ دور پیشتاز مسابقه بود.

گراهام هیل انگلیسی تنها راننده‌ای در تاریخ ورزش‌های موتوری است که در هر سه مسابقه قهرمان شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید