آمریکا عراق را هم به تحریم تهدید کرد

کدخبر: ۲۳۲۶۸۵
اقتصادنیوز: آمریکا عراق را تهدید کرد در صورت عدم پایبندی به اقدامات ضد ایرانی واشنگتن، ممکن است خود نیز در معرض تحریم قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'هدر نوئرت' سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به سخنان اخیر العبادی مبنی بر عدم پایبندی به تحریم های آمریکا علیه ایران، آشکارا بغداد را تهدید کرد. 

وی در سخنانی در جریان کنفرانس خبری که روز چهارشنبه در رسانه های عراقی بازتاب یافت، به دولت عراق هشدار داد در صورت عدم پایبندی به تحریم های ضد ایرانی، خود در معرض تحریم قرار خواهد گرفت. 

نوئرت گفت از هشدارهای ما نسبت درخصوص ایران و تجارت با این کشور آگاه هستید ما مجازات کشورهایی که اقدام به هر گونه نقض این تحریم ها کنند، ادامه خواهیم داد. 

دولت آمریکا در اقدامی یک طرفه و بر خلاف تعهدات پیشین واشنگتن از برجام خارج و بر خلاف قوانین بین المللی بویژه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دست به یکسری اقدامات ضد ایرانی زده است. 

العبادی نخست وزیر عراق که پیش تر گفته بود به تحریم ها پایبند خواهیم بود در پی انتقاد گسترده رهبران سیاسی و احزاب و افکار عمومی، گفت سخنش تحریف شده و منظور او تنها عدم تعامل با دلار بدلیل انحصار آن در اختیار آمریکا بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید