عزت الله انتظامی به دیار باقی شتافت

کدخبر: ۲۳۲۹۹۳
اقتصادنیوز: عزت‌الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران که مدت ها دچار کسالت بود، صبح امروز جمعه ۲۶ مرداد بر اثر ایست قلبی در سن 94 سالگی دار فانی را وداع گفت.
عزت الله انتظامی به دیار باقی شتافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرد و به عنوان آقای بازیگر شناخته می‌شد، صبح امروز در بیمارستان باهنر تهران در سن 94 سالگی درگذشت.

سروش انتطامی نوه عزت‌الله انتطامی (پسر ارشد مجید انتظامی) ضمن تایید خبر درگذشت عزت‌الله انتظامی به خبرآنلاین گفت: پدربزرگم در بیمارستان بودند و صبح امروز بر اثر ایست قلبی فوت کردند.

انتظامی که متولد سال 1303 در محله سنگلج تهران بود، فعالیت هنری خود را با پیش پرده خوانی در لاله زار آغاز کرد و سپس با بازی در فیلم «واریته بهاری» به کارگردانی پرویز خطیبی پا به عرصه سینما گذاشت.

بازی در فیلم «گاو» داریوش مهرجویی گام دیگر انتظامی برای آغاز فعالیت حرفه‌ای در سینما بود. «آقای هالو»، «اجاره نشین ها»، «پستچی»، «دایره مینا» و «بانو» سایر فیلم‌هایی هستند که این هنرمند در آن با مهرجویی همکاری داشته است.

انتظامی نخستین بازیگر سینمای ایران به شمار می آید که موفق به دریافت یک جایزه بین‌المللی شد. او برای بازی در فیلم «گاو» جایزه هوگو نقره‌ای جشنواره فیلم شیکاگو را از آن خود کرد.

«حاجی‌واشنگتن»، «خانه عنکبوت»، «شیر سنگی»، «هامون»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «روسری آبی» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» از دیگر آثار شاخص این هنرمند است که از او به یادگار مانده است.

آقای بازیگر سینما در تلویزیون هم فعالیت داشته است و بازی او در سریال خاطره انگیز «هزاردستان» به کارگردانی علی حاتمی ماندگار شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید