رایزنی بولتون با روس‌ها درباره ایران و سوریه

کدخبر: ۲۳۳۰۲۴
اقتصادنیوز: یکی از مقامات دولت آمریکا اظهار کرد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با همتای روس خود در ژنو درباره پیمان‌های کنترل تسلیحات و نقش ایران در سوریه صحبت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، این دیدار به دنبال نشست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در هلسینکی، صورت می‌گیرد.

این مقام دولت آمریکا که از موضوع مذاکره جان بولتون،‌ مشاور امنیت ملی آمریکا با نیکولای پاتروشف، همتای روس او خبر داده، گفته است که مساله نقش ایران در سوریه و وضعیت انسانی در این کشور از جمله مسائل مورد بررسی در گفت‌وگوی ترامپ و پوتین بوده‌اند.

به گفته این مقام آمریکایی، دو طرف درباره لزوم خروج ایران از سوریه موافق بوده‌اند اما روسیه آن را اقدامی دشوار دانسته است.

این مقام کاخ سفید همچنین اظهار کرده است که این دو رهبر درباره گامی رو به جلو در پیمان‌های کنترل تسلیحات با یکدیگر توافق نکرده‌اند.

وی همچنین گفته است که ترامپ مساله خط لوله گاز طبیعی روسیه به آلمان را مطرح کرده و شدیدا از آن انتقاد کرده است.

طبق اظهارات او، ترامپ مستقیما پس از دیدار دو ساعته‌اش با پوتین، جان بولتون، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و جان هانتسمن، سفیر آمریکا در روسیه را در جریان مذاکرات این نشست قرار داده و به مدت حدودا 15 دقیقه در این باره با آنان گفت‌وگو کرده است و بسیاری از مسائل مورد بحث آنان در نشست گروهی‌ای که در پی این نشست برگزار شد، بار دیگر مطرح شدند.

این مقام آمریکایی تاکید کرد، ترامپ به پوتین گفته است که مداخله روسیه در انتخابات آمریکا باید در سال 2018 متوقف شود و پوتین در نشستی جداگانه اظهار کرده است که دولت روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است اما عاملان روس دیگری وجود دارند که ممکن است این کار را انجام داده باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید