ایندیپندنت گزارش داد؛

پشت پرده تشدید تنش میان آمریکا و ترکیه

کدخبر: ۲۳۳۲۸۹
اقتصادنیوز؛ به دنبال تشدید اختلافات میان آنکارا و واشنگتن که به تقابل لفظی و عملی میان دو کشور انجامیده است، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی مدعی شد که بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی در ترکیه فقط بهانه است و اصل ماجرا چیز دیگری است.
پشت پرده تشدید تنش میان آمریکا و ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به تقل از مهر؛ با اوج گرفتن اختلافات و همچنین جنگ تجاری میان آمریکا و ترکیه گمانه زنی ها درباره دلایل شکل گیری این وضعیت نیز افزایش یافته و در همین رابطه روزنامه ایندیپندنت در گزارشی در این رابطه می نویسد: قابل قبول نیست که بگویم افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه به وسیله آمریکا و اقدام متقابل آنکارا در تعیین تعرفه ۵۳۳ میلیون دلاری بر کالاهای وارداتی از آمریکا فقط به دلیل بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه بوده است.

به نوشته این روزنامه، جنگ تجاری آمریکا و ترکیه فقط بر سر آزادی یک کشیش آمریکایی نیست و این جنگ بر سر خرید سامانه اس ۳۰۰ روسیه از سوی ترکیه و خودداری از پذیرش حمایت آمریکا از یگان های مدافع خلق «ی پ گ» است. علاوه بر این موارد اردوغان اکنون به ایران کمک می کند تا تحریم های آمریکا را دور بزند و اعلام کرده که به واردات نفت ایران ادامه می دهد. بنابراین از شدت تهدیدهای واشنگتن برای افزایش تحریم نفت ایران کاسته خواهد شد. در عین حال، عربستان به عنوان یکی از نزدیک ترین متحدان ترامپ که آزادی های مذهبی برای افرادی همچون کشیش برونسون هرگز در آن وجود نداشته، از اردوغان خشمگین است و همین امر به شدت اقدامات آمریکا علیه ترکیه افزوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید