آمار نا امید کننده از فوتبالیست تیم پرسپولیس

کدخبر: ۲۳۳۲۹۸
اقتصاد نیوز:ناامید کننده به نظر می رسد اما واقعیت این است که هافبک های پرسپولیس شب گذشته نتوانستند علیپور را در موقعیت گلزنی معمولی هم قرار بدهند.
آمار نا امید کننده از فوتبالیست تیم پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازورزش سه، علی علیپور نشان داده که مهاجم فرصت طلبی است. او به خوبی خود را در موقعیت گلزنی قرار می دهد و از اندک فرصت ها نیز بهترین بهره را می برد. او فصل گذشته نرخ تبدیل شوت به گل بسیار بیشتری نسبت به دیگر مهاجمان داشت و در مقایسه با مهدی طارمی لیگ شانزدهم آمارش بهتر بود.

ولی او برخلاف طارمی، نمی تواند به کمک هافبک ها بیاید و روند موقعیت سازی را تسریع بخشد. طارمی به خوبی می توانست با هافبک ها همکاری کند، مدافعان حریف را همراه خود به جلو ببرد، فضا سازی کند و در نهایت به فرآیند هجومی تیم کمک بیشتری برساند. اما علیپور بیشتر تمایل دارد در محوطه جریمه بماند و منتظر سانترها و پاس های در عمق هافبک ها بنشیند، در چنین شرایطی حریفان می توانند با تراکم بازیکن در یک سوم زمین خودی، اتصال هافبک ها به مهاجم هدف (علیپور) را قطع کنند و مانع از گلزنی او شوند.

دقیقا اتفاقی که شب گذشته هم رخ داد و تیم تازه لیگ برتری شده نفت مسجد سلیمان توانست با این شیوه مقابل پرسپولیس مقاومت کند.

علی علیپور یک ساعت هیچ لمس توپ موثری در محوطه جریمه نداشت! هافبک ها نمی توانستند او را تغذیه کنند و همین باعث می شد آقای گل فصل پیش عقب بیاید و خودش برای موقعیت سازی تلاش کند. در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم علیپور 6 لمس توپ داشت که سه تا با پاس رو به عقب همراه شد، دو تا تلاش برای یک دو بود و آخری منجر به از دست دادن توپ شد.

شب پرتلاش علیپور در دقیقه 82 با یک تعویض به پایان رسید. برانکو شایان مصلح بلند قامت را به زمین فرستاد تا نفس تازه ای در خط حمله پرسپولیس بدمد. مصلح فرصت کمی پیدا کرد و اساسا مهاجم هم نیست اما در طول 10 دقیقه یک نمایش قابل قبول از خود ارائه داد.

تیم های مقابل پرسپولیس خیلی خوب دریافته اند که چگونه مانع از موقعیت سازی این تیم شوند و یک «صفر صفر» از قرمزها بگیرند. برانکو خیلی خوب می داند برای قهرمانی باید تیم های کم نام و نشان تر را ببرد و به عبارتی برای قهرمانی، باید این چالش بزرگ را تا دیدار مقابل صنعت نفت آبادان حل کند.

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید