دریای خزر می‌تواند آب شرب ۱۰ استان را تأمین کند

کدخبر: ۲۳۳۴۱۲
اقتصادنیوز : رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که دریای خزر می‌تواند آب شرب ۱۰ استان کشور را تأمین کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،علی‌محمد چوپانی شامگاه شنبه در نشست تخصصی خلیج گرگان و تالاب‌های بین‌المللی استان گلستان که در هتل بوتانیک گرگان برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه سواحل گلستان به مرداب و گنداب تبدیل شده و با وجود سرمایه‌گذار اجازه سرمایه‌گذاری در آن را نداریم.

وی با بیان این که امیدواریم محیط‌ زیست با نگاهی که در استان های گیلان و مازندران وجود دارد به سواحل گلستان نگاه کند، افزود: مطالعات ما در اتاق بازرگانی نشان می‌دهد آن بستری که به شکل طبیعی آب‌های زیرزمینی را در مناطق شمالی استان هدایت می‌کند نیاز به یک کانال سراسری دارد.

چوپانی ادامه داد: این کانال که از فروپاشی عرصه‌های خاکی به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار جلوگیری می‌کند باید در دستور کار و اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مطالعات ما همچنین نشان می‌دهد که دریای خزر می‌تواند آب شرب ۱۰ استان کشور را تأمین کند و نگاه ما به فلات مرکزی هم است.

رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان گفت: استان های خراسان شمالی و رضوی که آب شرب بخش های زیادی از مناطق آن ها با تانکر تأمین می شود در این زمینه به ما کمک خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید