تظاهرات مخالفان و موافقان حمل سلاح در آمریکا

کدخبر: ۲۳۳۴۵۴
گروه های مخالف و نیز هواداران حمل سلاح در شهر سیاتل مرکز ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت، راستگرایان با هدف مخالفت با طرح کنترل حمل سلاح تجمع کردند. گروه های چپگرا نیز علیه راستگرایان تظاهرات کردند.

صدها نفر در این تظاهرات حضور داشتند اما پلیس با استقرار موانع فلزی هواداران دو گروه را از هم جدا کرد. دو نفر از چپگرایان بازداشت شدند اما علت بازداشت آنها مشخص نیست. در طول برگزاری این تظاهرات پلیس ضدشورش مستقر شده بود. 

طبق طرح کنترل حمل سلاح سن مجاز برای خرید سلاح های نیمه خودکار از 18 سال به 21 سال افزایش می یابد. همچنین خریداران سلاح باید دوره های آموزشی استفاده از سلاح را بگذرانند. 

حمل سلاح در آمریکا یکی از بزرگترین بحران های اجتماعی این کشور است که هر ساله به مرگ و جراحات هزاران نفر منجر می شود. گروه ها و سازمان های زیادی تلاش کرده اند، حمل سلاح در آمریکا محدود یا ممنوع شود، اما لابی ها قدرتمند سلاح و همچنین دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با این تلاش ها مخالفت کرده اند.

طبق آمار، در سال 2017 میلادی 15هزار و 488 نفر براثر تیراندازی با سلاح گرم در سراسر آمریکا جان خود را از دست داده و 31 هزار و 58 نفر مجروح شده اند.

یکی از مرگبارترین حوادث تیراندازی در آمریکا اول اکتبر (9 مهر) سال گذشته در «لاس وگاس» رخ داد که حداقل 58 نفر کشته یا صدها مجروح برجای گذاشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید