درخواست ۲۰۶ نماینده از روحانی برای اجرای قانون تقسیمات کشوری

کدخبر: ۲۳۳۵۴۹
اقتصانیوز: ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای اجرای قانون تقسیمات کشوری را از رییس جمهور خواستار شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متن این بیانیه که توسط اکبر رنجبرزاده قرائت شد، به شرح زیر است:

«آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران

با سلام

نظر به این‌که قانون تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۲ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن دولت را موظف نمود که نسبت به ارتقاء مناطق که برابر قانون قابلیت ارتقاء را دارند اقدام نماید. در همین راستا وزارت کشور و سازمان‌های مرتبط در خصوص روستاهایی که قابلیت ارتقاء به شهر و دهستان‌هایی که قابلیت ارتقاء به بخش و بخش‌هایی که قابلیت ارتقاء به شهرستان را داشته‌اند، اقدام لازم را انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد. لیکن مشاهده می‌شود که تلاش‌های استانداری و وزارت کشور در دولت ناتمام مانده است.

با توجه به این‌که اجرای این قانون در راستای توسعه همه‌جانبه این مناطق می‌تواند خدمات ارزشمندی به هموطنان باشد، سال‌هاست که بیش از میلیون‌ها نفر از مردم عزیر کشورمان امیدوار به این اقدام دولت بوده‌اند و عدم تسریع یاس و نارضایتی میلیون‌ها نفر را ایجاد خواهد کرد. ما نمایندگان امضاء کننده از رییس جمهور درخواست داریم که با قید فوریت دستور اجرای قانون مذکور و ارتقاء مناطقی که مطابق قانون قابلیت ارتقاء را دارد، صادر نمایید.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید