کاتب: وزارت نفت پول کسر شده از حساب مردم را برگرداند

کدخبر: ۲۳۳۸۱۲
اقتصادنیوز: نماینده مردم گرمسار گفت: وزارت نفت پول کسر شده از حساب مردم را به عنوان بیمه حوادث به آنها بازگرداند، هیچ راهی جز این برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در صحن علنی امروز (دوشنبه 29 مرداد) خانه ملت در جریان طرح سوال خود از وزیر نفت گفت: آنچه مرا واداشت که این سوال را مطرح کنم، موضوع تضییع حقوق مردم ایران است و با توجه به اینکه نمایندگان مسئول دفاع از حقوق آحاد مردم هستند و به خاطر سوگند خود باید به عهد خود وفا کنند.

وی افزود: شرکت ملی گاز در سال 94 براساس قانون بودجه در قبوض مشترکان گاز مبلغ یک هزار تومان جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و جبران هزینه های پزشکی ناشی از انفجار و آتش سوزی دریافت کرده است، اما در سال 95 بدون مصوبه قانونی این مبلغ را در قبوض مشترکان لحاظ کرده است.

کاتب تصریح کرد: در سال 95 حدود 15 میلیارد تومان شرکت ملی گاز از مشترکان بابت خسارت بیمه پول دریافت کرد که براساس گزارش دیوان محاسبات این موضوع تخلف محسوب می شود و برابر با رأی دیوان باید دریافتی های مذکور به حساب مردم بازگردد؛ بنابراین وزیر نفت باید در این مورد توضیح دهد که آیا این مبالغ به حساب مشترکان گاز عودت داده شده است یا خیر؟ انتظار است وزیر نفت دستورات لازم را برای بازگرداندن این پول به حساب شخصی مردم صادر کند.

وی گفت: امروز متاسفانه مملکت گران اداره می شود و رضایتی در این خصوص وجود ندارد چرا به اجبار مردم را موظف به پرداخت حق بیمه می کنید مردم باید خودشان اقدام به استفاده از بیمه کنند، وزارت نفت پول کسر شده از حساب مردم را به آنها بازگرداند، هیچ راهی جز این برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید