در دیدار با نتانیاهو مطرح شد؛

اظهارات جدید جان بولتون علیه ایران

کدخبر: ۲۳۳۸۴۷
اقتصادنیوز؛ جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: اولویت اول آمریکا، جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های سلاح‌های هسته‌ای است.
اظهارات جدید جان بولتون علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ جان بولتون،  که روز گذشته برای مذاکره با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، وارد اراضی اشغالی شده بود، ضمن ابزار خرسندی از حضور در اورشلیم همچنین با متهم کردن ایران به داشتن سلاح هسته‌ای اظهار کرد: به گمانم اولویت اول آمریکا، جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های سلاح‌های هسته‌ای است. به همین خاطر است که رئیس‌جمهور ترامپ از توافق هسته‌ای تاسف بار با ایران خارج شده است. به همین خاطر است که او تحریم‌های اقتصادی را اعمال کرده است. به همین خاطر است که ما در حال کار بر روی کشورهای اروپایی هستیم تا آن‌ها را قانع کنیم تا گام استوارتری در مقابل برنامه سلاح‌های هسته‌ای ایران بردارند.

وی  هم‌چنین با به کار بردن ادبیات ضدایرانی خود ابراز عقیده کرد: نگرانی متداوم آمریکا از نقش ایران به عنوان مرکز اصلی تروریسم بین‌المللی و اضطراب‌شان از فعالیت نظامی آشوبگرانه ایران در سوریه، لبنان و یمن نیز دلیلی مشابه دارد. تمامی تهدیدات منطقه‌ای ذکر شده در واقع تهدیداتی جهانی هستند که می‌توانند تروریسم بین‌المللی را به همراه داشته باشند به خصوص استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های کشتار جمعی.

بولتون، ‌حامی اصلی رژیم صهیونیستی و منتقد اساسی برجام، اعلام کرد که اتحاد میان اسرائیل و آمریکا تا به حال بدین استواری نبوده است.

نتانیاهو نیز ضمن تشکر از ترامپ به خاطر خروج از توافق هسته‌ای با ایران و با بیان این‌که «هرکس که برای صلح و امنیت خاورمیانه ارزش قائل است، باید از آمریکا پیروی کند و حداکثر فشار را بر روی ایران بگذارد» ابراز عقیده کرد:  اگر فشارها زیاد شود،‌ احتمال آن‌که رژیم ایران از پرخاشگری‌اش دست بکشد، افزایش می‌یابد.

این اظهارات ضدایرانی در شرایطی مطرح می شود که تولید سلاح هسته‌ای از سوی ایران پیش از این به دستور رهبری حرام دانسته شده و مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که ایران هیچگاه به سوی تولید سلاح در برنامه هسته‌ای  خود نخواهد رفت.

هم‌چنین اتهام همراهی با تروریست به ایران در شرایطی مطرح است که این کشور خود یکی از قربانیان تروریست بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید