افزایش ساعت کاری برخی موزه‌ها در اعیاد قربان و غدیر

کدخبر: ۲۳۴۰۳۲
اقتصادنیوز: موزه نیاوران به همراه برخی از موزه‌های دیگر کشور به صورت داوطلبانه ساعت بازدیدشان را در اعیاد قربان و غدیر افزایش می‌دهند.

به گزارش اقتصادنیوز؛محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌های کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از افزایش ساعت کاری برخی موزه‌ها در اعیاد قربان و غدیر خبر داد و بیان کرد: برخی از موزه‌ها همچون موزه نیاوران به صورت داوطلبانه ساعت بازدیدشان را در اعیاد قربان و غدیر افزایش می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمایشگاهی که از اشیای موزه‌ای ایران در هلند برگزار شده است، آبان ماه به کشور برمی‌گردد و متقابلاً نمایشگاهی از کشور هلند در مهر ماه در موزه ملی ایران افتتاح می‌شود. این اولین نمایشگاهی است که از کشور هلند به ایران می‌آید و در پاسخ به نمایشگاهی است که ما به کشور هلند دادیم.

مدیر کل امور موزه‌های کشور افزود: نمایشگاهی که از هلند به ایران می‌آید، مربوط به آثار تاریخی کشور هلند، کاوش‌های باستان‌شناسی و بخشی از هنر معاصر هلند است. البته نام این نمایشگاه هنوز انتخاب نشده است. اسم‌هایی چون نخستین‌های هلند یا اولین‌های هلند مطرح شده بودند؛ ولی خواستند که این اسم اصلاح شود و حالا احتمالا در هفته‌های آینده نام کامل این نمایشگاه اعلام می‌شود.

کارگر اظهار کرد: موزه ایران باستان برای اولین بار از نظر مقاوم‌سازی در مقابل زلزله مورد توجه قرار می‌گیرد و مطالعات زلزله‌شناسی روی آن انجام می‌شود. درصدد هستیم که موزه ایران باستان هم‌زمان با بازسازی که بعد از ۸۰ سال روی آن انجام می‌شود؛ از نظر زلزله نیز مقاوم شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید