رای‌الیوم فاش کرد:

همکاری اطلاعاتی-سایبری اسرائیل و عربستان

کدخبر: ۲۳۴۱۴۷
اقتصادنیوز؛ روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم به نقل از رئیس یک شرکت اطلاعاتی-امنیتی اسرائیلی از تامین تجهیزات اطلاعاتی و سایبری برای عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ رئیس یک شرکت امنیتی صهیونیستی به نام ' اینتو ویو ' (IntuView) از فروش تجهیزات اطلاعاتی و خدمات سایبری به عربستان با موافقت دستگاه های امنیتی این رژیم خبر داد.

'شموئل بار' گفت : تحریم کشورهای عربی درباره اسرائیل معنایی ندارد و شرکت امنیتی صهیونیستی 'اینتو ویو'که مقر آن در هرتزلیا واقع در شمال تل آویو است، تجهیزات اطلاعاتی خود را در آمریکا و اروپا به فروش می رساند. 

شرکت امنیتی صهیونیستی اینتو ویو (IntuView) در زمینه رمزگشایی و نفوذ به شبکه‌های مجازی و اینترنت تخصص دارد. 

وی گفت: دو سال پیش یک گروه از عربستان سعودی با هدف خرید تجهیزات اطلاعاتی مرتبط با سایبر به این شرکت مراجعه کردند و این شرکت نیز برنامه‌هایی در خصوص تحلیل افکار عمومی عربستان بر اینترنت در اختیار این گروه که با خاندان حاکم در ارتباط بودند، قرارداد. بدین منظور مجبور شدیم این شرکت را خارج از اسرائیل برای نیل به این اهداف ثبت کنیم.

رئیس شرکت مزبور افزود : یکی از مسئولان و شخصیت‌های عالی ‌رتبه عربستانی از طریق اسکایپ با وی ارتباط برقرار کرده است و طرح ساخت یک برنامه شناسایی تروریست‌های احتمالی را ارائه داده است . 

این مسئول شرکت امنیتی صهیونیستی در این خصوص گفت: 'برنامه 'intu scan' با قابلیت بررسی روزانه 4 میلیون پست در فیس‌ بوک و توییتر را به آن‌ها معرفی کردیم البته کارکردهای این برنامه را نیز گسترش دادیم به‌ گونه‌ای که قادر باشد افکار عمومی عربستان در خصوص خاندان حاکم را از لابه‌لای این پست‌ها ارزیابی کند.

شموئیل بار این روزها با آزادی هرچه ‌تمام ‌تر با مسئولان عربستانی و بقیه کشورهای عربی در حاشیه کنفرانس‌های بین ‌المللی دیدارهایی انجام می‌دهد. 

وی افزود: اجازه همکاری با همه کشورها به ‌جز لبنان، ایران، عراق و سوریه را داریم. 

پایگاه صهیونیستی' اسرائیل دیفنس' نیز اعلام کرد عربستان رسما این خبر را تکذیب نکرده است و همچنین پایگاه خبری صهیونیستی 'واللا' نوشت دو سال قبل عربستان از احداث کارخانه تولید پهپاد با مشارکت آفریقای جنوبی خبر داد اما شبکه خبری روسی RTT اعلام کرد اسرائیل پهپاد به عربستان فروخته است .یک مقام امنیتی عربستان که خواست نامش فاش نشود، گفت:واقعیت این است که قرارداد تسلیحاتی میان اسرائیل و عربستان منعقد شده اما برای پنهان کردن منبع یعنی اسرائیل ،پهپادها به آفریقای جنوبی و از آنجا به عربستان منتقل شده است. 

این روزها نمی ‌توان همکاری و سرمایه‌گذاری رژیم صهیونیستی با 6 کشور عرب حاشیه خلیج ‌فارس را مخفی نگه داشت؛ زیرا روابط این رژیم با کشورهای عربی از عربستان به عنوان آغازگر این روابط فراتر رفته است و امروزه شاهد همکاری‌های عمیقی میان این کشورها با رژیم اسرائیل هستیم. مثلاً مجموعه‌ای از شرکت‌های رژیم اسرائیل که در اروپا و آمریکا مشغول به فعالیت بودند، با سرمایه‌گذاری بالغ ‌بر 6 میلیارد دلار و با همراهی مهندسان اسرائیلی در بخش زیربنایی امارات وارد شده‌اند. 

شرکت‌های اسرائیلی با تأسیس شرکت‌های صوری دیگر حضور خود را در سایر پروژه‌ها گسترش داده و نفوذ خوبی به دست آورده‌اند. به ‌عنوان ‌مثال این شرکت‌ها در پروژه‌هایی همچون ترافیک شهر مکه، آب‌شیرین‌ کن امارات، تقویت زیرساخت‌ها، امنیت الکترونیک و جمع‌ آوری اطلاعات مشارکت دارند.

رژیم اسرائیل در دهه‌های اخیر روابط نزدیکی را با کشورهای عرب حاشیه خلیج‌ فارس آغاز کرده است. از آغاز کار توافق ‌نامه اسلو در اوایل دهه 90 این رژیم دو دفتر تجاری در قطر و عمان راه‌اندازی کرد. همچنین حدود یک سال از تأسیس دفتر دیپلماسی رژیم صهیونیستی در امارات می‌گذرد که تحت عنوان دفتر انرژی‌های تجدید پذیر در این کشور در حال فعالیت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید