نخست‌وزیر استرالیا در آستانه برکناری است

کدخبر: ۲۳۴۱۵۱
اقتصادنیوز؛ «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا تنها یک روز بعد از ابقاء جایگاه رهبری خود در حزب «لیبرال» به‌عنوان هسته اصلی ائتلاف راست‌میانه حاکم، با طغیان هم‌حزبی‌هایی مواجه شد که خواستار رای‌گیری مجدد به نفع رقیب وی هستند.
نخست‌وزیر استرالیا در آستانه برکناری است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ مالکوم ترونبل، نخست‎وزیر استرالیا درحلقه فشار لیبرال‌هایی اسیر است که خواهان برکناری وی به نفع هم‌حزبی دیگری هستند و انتظار می‌رود سرنوشت این بازی قدرت تا ۲۴ ساعت آینده مشخص شود.

گفتنی است از همان دیروز سه‌شنبه، دوام رهبری ترنبول با توجه به اختلاف اندک آراء وی با «پیتر دوتون» وزیر اسبق کشور، به نسبت ۴۸ به ۳۵ رای، در هاله‌ای از ابهام فرو رفت.

سایه این ابهام وقتی سنگین‌تر شد که حدود ۱۰ نفر از وزاری کابینه تهدید به استعفا کردند و اکنون نیز طرفداران دوپون درحال جمع‌آوری طومار برای برگزاری مجدد انتخابات درون‌حزبی هستند.

از آنجا که از ماه میلادی دسامبر، محبوبیت ترنبول با ۹ درصد کاهش همراه بوده و خود وی نیز رهبر سابق حزب را به بهانه کاهش محبوبیت کنار زد، گمانه‌زنی در خصوص آینده رهبری وی بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد.

به‌هرحال، پیش از آنکه تعطیلات ۲ هفته‌ای پارلمان استرالیا آغاز شود، ترنبول برای خلاصی از وضعیت موجود فقط ۲۴ ساعت فرصت دارد حال‌آنکه امید به گشایش اندک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید