گزارش وزارت دفاع روسیه از عملیات‌ها در سوریه منتشر شد

کدخبر: ۲۳۴۱۵۲
اقتصادنیوز؛ وزارت دفاع روسیه با انتشار ویدئویی، جزئیات جدیدی از عملیات‌های این کشور از سال 2015 تا کنون درسوریه را منتشر کرد: «در مجموع 830 سرکرده، بیش از 86 هزار شبه‌نظامی، شامل 4500 مهاجر از فدراسیون روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع نابود شدند».
گزارش وزارت دفاع روسیه از عملیات‌ها در سوریه منتشر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت دفاع روسیه با انتشار جزئیاتی از ابتدای عملیات این کشور در سوریه، اعلام کرد 63 هزار نظامی روسی در این عملیات شرکت کرده اند که در مجموع بیش از 86 هزار تروریست کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در عملیات‌های نیروی هوایی این کشور علیه تروریست‌های سوریه، بیش از 86 هزار عنصر مسلح کشته شده که از این میان 830 نفر از سرکرده‌های گروه‌های مختلف بودند.

ارتش روسیه طی عملیات‌ها در سوریه، 231 نمونه از جدیدترین تسلیحات و همچنین ادوات نوسازی شده خود را آزمایش کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «کشتی‌ها و زیردریایی‌های نیروی دریایی روسیه با استفاده از موشک‌های کروز کالیبر، 100 بار به اهداف تروریست‌ها حمله کردند. هواپیماهای استراتژیک دوربرد نیروی هوایی روسیه نیز 66 بار با استفاده از موشک‌های کروز عملیات انجام دادند».

حدود 70 هواپیمای بدون سرنشین با پروازهای روزانه آسمان سوریه را پوشش می‌دادند. این پرنده‌ها، بیش از 25 هزار پرواز شناسایی انجام داده و حدود 47500 هدف دشمن را کشف کردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه گفت: «در نتیجه عملیات‌های (روسیه)، نیروهای سوری توانستند بیش از 1400 شهرک را آزاد کرده و اکنون بیش از 96 درصد مناطق سوریه تحت کنترل ارتش و نیروهای مقاومت است. بیش از 63 هزار نظامی روسیه از جمله 434 ژنرال و 26 هزار افسر در عملیات سوریه شرکت داشتند».

نظامیان روسیه از سال 2015 به درخواست دولت سوریه، عملیات هوایی علیه گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهة‌النصره و معارضان مسلح را آغاز کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید