ساف: سخنان ترامپ درباره قدس بی ارزش است

کدخبر: ۲۳۴۱۶۶
اقتصادنیوز : سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس اشغالی را 'بی ارزش' دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'احمد تمیمی' عضو کمیته اجرایی و رئیس دایره حقوق بشر و جامعه مدنی این سازمان خاطر نشان کرد که اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه «مساله قدس از روی میز مذاکرات سازش حذف شده است» در راستای همان سیاست جانبداری کاخ سفید از رژیم صهیونیستی و خیال‌پردازی‌های آمریکا درباره اجرای «معامله قرن» و حذف قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

وی تصریح کرد که «ما نمی دانیم ترامپ درباره کدام مذاکرات صحبت می کند. قدس در دل ملت فلسطین و ملت های عربی و اسلامی جای دارد و اگر بتواند آن را از روی میز مذاکرات حذف کند، نمی تواند آن را از دل ها پاک کند.»

تمیمی با تاکید بر مخالفت مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین و در راس آنها 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح موسوم به 'معامله قرن' و سیاست آمریکا درباره حل منازعه فلسطینی - اسرائیلی اظهار داشت که دولت آمریکا حتی یک شهروند فلسطینی را پیدا نخواهد کرد که با سیاست های آن موافق باشد.

ترامپ بامداد روز چهارشنبه در سخنرانی خود درباره طرح پیشنهادی اش برای حل مساله فلسطین با اشاره به تصمیمش در زمینه معرفی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که «اسرائیل در جریان مذاکرات تاوان سنگین تری خواهد داد؛ چرا که هدیه بسیار ارزشمندی دریافت کرده است.»

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که «ما مساله قدس را از روی میز مذاکرات حذف کردیم.»

ترامپ با اشاره به هفته ای که تصمیم خود درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، اظهار داشت که در آن هفته تماس تلفنی متعددی از سوی مقامات کشورهای دیگر با او برقرار شده بود و آنها از وی خواسته بودند که از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس چشم پوشی کند.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که 5 روز قبل از اعلام تصمیم خود، دیگر به هیچ تماس تلفنی پاسخ نداده و به گفتن این مساله به آنها بسنده کرده است که «من هفته آینده با شما تماس خواهم گرفت؛ چرا که می دانم از من چه می خواهید.»

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که «این تصمیم باید چند سال پیش اتخاذ می شد؛ هر چند که در گذشته توافق صلح تلخی با فلسطینیان به امضا رسیده بود و شما می دانید که من چه می گویم.»

ترامپ افزود:«تصمیم من درست بود. ما قدس را از روی میز مذاکرات برداشتیم. هر بار که مذاکرات صلح برگزار می شد، ما نمی توانستیم از مانعی به نام به رسمیت شناختن قدس عبور کنیم و از همین رو، من تصمیم گرفتم آن را از روی میز مذاکرات حذف کنم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید