هزار غیرنظامی دیگر از مناطق تحت اشغال تروریست ها در ادلب سوریه خارج شدند

کدخبر: ۲۳۴۱۹۳
اقتصاد نیوز: منابع خبری اعلام کردند که پس از گذشت چهار روز از گشایش گذرگاه ابوالظهور، هزار غیر نظامی دیگر وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه در استان ادلب شدند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، مسئولان دولتی سوریه با هماهنگی مسئولان روس از چهار روز پیش گذرگاه «ابوالظهور» واقع در استان ادلب را باز کردند.

هدف از گشایش این گذرگاه این است که افراد غیر نظامی که در مناطق تحت اشغال تروریستها در ادلب حضور دارند، بتوانند از این استان خارج شوند.

در واقع استان ادلب، تنها استانی در سوریه است که پس از موفقیت‌های دو سه سال اخیر ارتش سوریه، هنوز تحت اشغال گروه‌های مسلح معارض و تروریستی قرار دارد.

خروج از طریق این گذرگاه از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شد و هنوز ادامه دارد. قرار بوده است که این گذرگاه چهار روز باز باقی بماند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در جریان شبانه روز گذشته هزار غیر نظامی توانسته‌اند از مناطق تحت اشغال تروریستها در ادلب وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه شوند.

خبرنگار اسپوتنیک که در این منطقه حضور دارد اعلام کرد که حرکت افراد غیر نظامی در ظهر چهارشنبه بسیار گسترده بوده است.

ادلب سوریه

در واقع بیشتر کسانی که از این منطقه خارج می‌شوند، زنان و کودکان هستند؛ چرا که تروریستهای جبهه النصره اجازه خروج مردان و جوانان را نمی‌دهند و قصد دارند از این افراد در جریان عملیات علیه ارتش سوریه استفاده کنند.

در روز نخست گشایش این گذرگاه نیز بیش از هزار و 500 نفر از این منطقه خارج شدند.

در مناطق تحت کنترل دولت سوریه سربازان سوری و کادرهای هلال احمر حضور دارند و پزشکان و پرستاران نیز توصیه‌های پزشکی را به افراد غیر نظامی ارائه می‌کنند.

شهروندان سوری که به روستاهای خود بازگشتند، ضمن ابراز خوشحالی از این مسئله، اعلام کردند که گروههای تروریستی از هشت روز پیش اجازه نمی‌دادند به گذرگاه برسند..

«علی الجاسم» استاندار ادلب اعلام کرد که گشایش این گذرگاه با همکاری ارتش سوریه و مسئولان روس پس از چند روز کارشکنی تروریستها صورت گرفته و قرار است که پنج روز پذیرای غیر نظامیانی باشد که از مناطق تحت تسلط تروریستها باز می‌گردند.

الجاسم با اشاره به نقش مسئولان روس و خدماتی که پزشکان این کشور ارائه می‌دهند اظهار داشت: «ما اطمینان داریم که استان ادلب به زودی و با همت ارتش سوریه و همه طرفهای حامی ارتش و حکومت، به آغوش میهن بازخواهد گشت».

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید