بیانیه وزارت خارجه قطر در مورد دیدار با اسرائیل

کدخبر: ۲۳۴۲۷۰
به دنبال انتشار اخباری در خصوص ملاقات «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه قطر با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، دوحه با صدور بیانیه ای به طور تلویحی این اخبار را تایید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امورخارجه قطر در بیانیه خود آورده است: هدف اول و بنیادین سیاست های قطر در مورد فلسطین رفع ظلم از مردم این کشور است و برای رسیدن به این هدف باید با طرف های درگیر دیدار و ارتباط داشته باشد .

بیانیه با بیان اینکه میانجی گری قطر با درخواست طرف فلسطینی صورت گرفته است، می افزاید: قطر هیچگاه در سیاست های خود به ویژه اگر میانجی گری برای مسائل انسان دوستانه باشد، مخفی کاری نخواهد کرد.

وزارت امورخارجه قطر در عین حال تاکید کرد که از نظر این کشور رژیم اسراییل اشغالگر است و دوحه برای رفع تحریم های ظالمانه و بازسازی غزه از طریق سازمان های بین المللی از جمله آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی ' آنروا' فعالیت می کند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه دوحه از تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف و حق بازگشت آوارگان فلسطینی دفاع می کند، اضافه کرد: حقوق تاریخی، قانونی و انسانی مردم فلسطین قابل چانه زنی نیست و هیچ یک از طرف ها حق کوتاه آمدن از آن به هر دلیل یا بهانه ای را ندارند.

منابع صهیونسیتی امروز (پنجشنبه ) از دیدار مخفیانه ' محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ' معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با 'اویگدور لیبرمن' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در قبرس خبر دادند.

پایگاه خبری – امنیتی صهیونیست ها موسوم به ' واللا' اعلام کرد: این دیدار 2 ماه پیش در جریان سفر دوره ای وزیر امورخارجه قطر به اروپا و آمریکا و با هدف تحقق آتش بس میان اسراییل و جنبش حماس در نوار غزه انجام شده است .

این گزارش می افزاید: 25 ژوئن (25 خرداد) امسال هواپیمای وزیر امورخارجه قطر به صورت محرمانه از ایتالیا راهی قبرس شد و همزمان لیبرمن هم به قبرس سفر و با مقامات این کشور از جمله وزیر امورخارجه و رییس جمهوری دیدار کرد.

بر اساس این ادعای وزیر امورخارجه قطر که در سفر به قبرس از هواپیمای خاندان سلطنتی استفاده می کرد پس از دو روز توقف از طریق ایرلند راهی ایالات متحده آمریکا شد.

پیش از این شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از دیدار 'محمد العمادی' نماینده قطر در نوار غزه با لیبرمن خبر داد و اضافه کرد: در این دیدار پیرامون موضوع بحران انسانی در نوار غزه و تحویل جسد 2 تن از نظامیان اسراییلی که در دست حماس است گفت وگو شد.

از سوی دیگر 'جیسون گرینبلات' نماینده ویژه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه در توئیتی اعلام کرد که به همراه ' جراد کوشنر' داماد ترامپ با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه قطر که در آمریکا حضور دارد دیدار و درباره مسایل مربوط به غزه و طرح موسوم به 'معامله قرن' گفت وگو کرده است .

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و دادن منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق نامه های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید