بولتون: روسیه هم می‌خواهد نیروهای ایران از سوریه خارج شوند

کدخبر: ۲۳۴۳۰۸
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده که رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر در دیداری با وی، گفته است که مسکو هم تمایل دارد که نیروهای ایرانی به کشورشان بازگردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، آسوشیتدپرس نوشت، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، روز گذشته در دیدار با همتای روس خود« نیکلای پاتروشف»، اعلام کرد که خروج همه نیروهای ایرانی از سوریه برای واشنگتن اولویت دارد.

بولتون پس از این دیدار نیز مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، نیز در دیداری که پیشتر با وی داشت، گفته است که روسیه هم تمایل دارد که نیروهای ایرانی به کشورشان بازگردند.

به گفته وی، پوتین اما عنوان کرده که مسکو مطمئن نیست که به تنهایی بتواند این کار را انجام بدهد.

این مقام آمریکایی سپس بدون اشاره به جزئیات، گفت که او در دیدار با پاتروشف درباره چگونگی خروج نیروهای ایرانی از سوریه بحث و تبادل‌نظر است.

طبق این گزارش، بولتون در دیدار با نیکلای پاتروشف به مسئله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نیز پرداخته است. وی گفت که نماینده روسیه هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

بولتون اظهار داشت که او می‌خواهد مسکو متوجه شود آمریکا چه موضع محکمی علیه این اقدام روسیه دارد و اجازه نمی‌دهد که در انتخابات این کشور کوچکترین مداخله‌ای داشته باشد.

آمریکا در ماه نوامبر شاهد انتخابات کنگره این کشور است.

به گفته جان بولتون، تمرکز آمریکا بر این است که ماجراهای انتخابات ریاست‌جمهوری دو سال قبل ایالات متحده تکرار نشود و اگر روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نکند، تحریم‌های جدیدی نیز علیه آن اعمال نخواهد شد.

ماجرای مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری دو سال قبل آمریکا به تحقیقات دامنه‌داری در ایالات متحده منجر شده و «رابرت مولر» مسئول این پرونده، در حال رسیدگی به نقش احتمالی برخی از اعضای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در این ماجراست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید