رئیس ستاد اقامه نماز کشور؛

با «قمه زنی» کاری نکنیم که دشمنان به ما بخندند

کدخبر: ۲۳۴۳۵۵
اقتصادنیوز؛ محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از آئین هایی که دشمنان و به ویژه رسانه های اروپایی مورد سوء استفاده قرار می دهند، قمه زنی است به همین دلیل نباید کاری کنیم که دشمنان به ما بخندند.
با «قمه زنی» کاری نکنیم که دشمنان به ما بخندند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محسن قرائتی در سخنان قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از آئین هایی که دشمنان و به ویژه رسانه های اروپایی مورد سوء استفاده قرار می دهند، قمه زنی است به همین دلیل نباید کاری کنیم که دشمنان به ما بخندند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از مراجع، بزرگان دینی و ائمه اطهار علیهم السلام به این آئین توصیه نکرده اند، افزود: شاید افرادی که مبادرت به قمه زنی می کنند نیتشان صرفا عشق به امام حسین (ع) باشد اما از آنجا که رسانه های اروپایی از آن به عنوان یک مرض روانی در میان مسلمانان نام می برند و تصاویری خون آلود را نشان می دهند و افرادی که به خود آسیب رسانده اند را به تصویر می کشند، به همین دلیل نباید این کار انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب قمه زنی را ممنوع اعلام کردند عده ای در یکی از استان ها مبادرت به این کار کردند که من به عنوان سخنران در آن شهر رفتم و روایتی گفتم مبنی بر اینکه یک زمان عده ای پای سخنان پیامبر اکرم (ص) نشسته بودند که فردی با صدای بلند فریاد زد «راعنا» که دو معنی می دهد هم به معنای اینکه شمرده حرف بزنید تا ما هم متوجه حرف های شما (پیامبر اکرم (ص)) بشویم و هم به معنای احمق است که یهودیان با این کلمه، مسلمانان را دست می انداختند.

قرائتی با اشاره به اینکه در این رابطه آیه ای در قرآن کریم است که می فرماید ای مومنان از کلمه «راعنا» استفاده نکنید بلکه کلمه 'انظرنا» را به کار ببرید، در تشریح این آیه گفت: در مواردی که موجب دست انداختن و سوء استفاده دشمن می شود، باید از آن امور پرهیز کرد.

وی ادامه داد: دشمن چهار آرزو برای مسلمانان دارد اعم از اینکه دوست دارد آنها غافل شوند، به سختی بیفتند، سازش کنند و دست از دین بکشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه از «نماز» به عنوان یکی از مهمترین شعائر نام برد و اظهار داشت: خداوند متعال تمامی کمالات اعم ازعدالت، توحید، نبوت، معاد، انبیا و اولیا، آب، خاک، خورشید، ستارگان، ماه، استفاده از عطر و گلاب، ازدواج و همسرداری و یاد کردن از فقرا را در نماز تعبیه کرده است.

قرائتی با اشاره به اینکه در نماز 135 نکته وجود دارد، بیان داشت: شعائر اسلامی دربرگیرنده همه مسائل هستند که می توان به عید فطر برای توجه به نان فقرا و عید قربان به منظور توجه به گوشت افراد نیازمند اشاره کرد.

وی یادآورشد: هر کاری که رنگ خدایی داشته باشد، عبادت است و البته نیت نیز در کارها بسیار مهم است زیرا به کارها ارزش و بها می دهد.

وی از نماز جمعه و جماعت نیز به عنوان دیگر شعائر دینی و اسلامی یاد کرد و گفت: شعائر باید همراه با عمل باشد و البته باید به تمامی شعائر تعظیم کرده و احترام گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید