قطر: حقوق ملت فلسطین قابل چانه‌زنی و چشم‌پوشی نیست

کدخبر: ۲۳۴۳۷۶
اقتصادنیوز؛ وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: حقوق تاریخی، قانونی و انسانی ملت فلسطین قابل چانه‌زنی نیست و هیچ طرفی حق ندارد تحت هیچ بهانه‌ای از حقوق ملت فلسطین چشم‌پوشی کند.
قطر: حقوق ملت فلسطین قابل چانه‌زنی و چشم‌پوشی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت خارجه قطر در بیانیه خود ضمن تأکید بر موضع ثابت این کشور در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق تاریخی ملت فلسطین تأکید کرد که میانجی‌گری قطر در قضیه فلسطین تنها بر اساس رضایت و درخواست طرف فلسطینی بوده است.

در این بیانیه آمده است که حقوق تاریخی، قانونی و انسانی ملت فلسطین قابل چانه‌زنی نیست و هیچ طرفی حق ندارد تحت هیچ بهانه‌ای از حقوق ملت فلسطین چشم‌پوشی کند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، وزارت خارجه قطر در بیانیه خود آورده است که در سایه استمرار بحران وضعیت انسانی در غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه ملت بی‌دفاع فلسطین، قطر از جامعه جهانی می‌خواهد که به این فاجعه انسانی پایان دهد.

قطر همچنین با تأکید بر موضع ثابت این کشور در خصوص تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف و حق بازگشت آوارگان فلسطینی، افزود که تلاش‌های دیپلماتیک قطر از طریق «محمد العمادی» رئیس کمیته بازسازی قطر در غزه ادامه دارد و هدف از این تلاش‌ها نیز رفع ظلم از ملت فلسطین است و این تلاش‌ها نیز به تماس‌ها و دیدارها با همه طرف‌ها نیاز دارد.

دو روز پیش برخی منابع اسرائیلی مدعی شد که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم اسرائیل اواخر ژوئن با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر دیدار کرد.

طبق این گزارش، این دیدار در قبرس برگزار شد و دو طرف به بررسی وضعیت نوار غزه و امکان احداث بندر دریایی غزه به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس بین رژیم اسرائیل و حماس را بررسی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید