باتری که با باکتری شارژ می‌شود

کدخبر: ۲۳۴۴۴۴
اقتصاد نیوز:محققان موفق به ساخت باتری شدند که تنها با یکبار شارژ از طریق باکتری‌ها می‌تواند یک هفته کار کند.
باتری که با باکتری شارژ می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محققان دانشگاه بیگامتون نیویورک موفق به ساخت باتری شدند که با باکتری شارژ می‌شود. این باتری‌ها در ورق‌های نازک ساخته شده‌اند و تنها با یکبار شارژ با مایع غنی شده از باکتری یک هفته به صورت متوالی قابل کار است.

محققان گفتند: فناوری‌های نوین زمان و هزینه تولید را کاهش می‌دهد و استفاده از باتری‌های شارژ شونده با باکتری می‌تواند امکان دسترسی به انرژی را در مکان‌های دور افتاده نیز فراهم کند و با استفاده کمتر از منابع انرژی طبیعی آلودگی محیط زیست را کاهش دهد.

محققان از یک قطعه کاغذ کروماتوگرافی و یک روبان از نیترات نقره زیر یک لایه از موم برای ساخت این باتری استفاده کردند. نیمه دیگر کاغذ از یک پلیمر رسانا و مخزن حاوی مایع غنی شده با بکتری ساخته شده است. این مخزن تنفس سلولی باتری را مهیا می‌سازد.

در صورت استفاده از این باتری در خودروها انقلابی در سیستم برق رسانی اتومبیل‌ها ایجاد می‌شود و بدون نیاز به منابع برق سنتی می‌تواند تا مدت طولانی حرکت کند. این باتری اولین نوع از این گونه باتری‌ها محسوب نمی‌شود زیرا در سال 2015 نیز باتری با منبع باکتری ساخته شده بود ولی تفاوت آن با باتری جدید در شکل و قابلیت انعطاف آن بود. باتری جدید مانند صفحات کتاب قابلیت تا شدن و انعطاف‌پذیری دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید