جزئیات افزایش حقوق معلمان

کدخبر: ۲۳۴۴۸۶
اقتصادنیوز: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از پرداخت 180 میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازنمناک؛ علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در موضوع مطالبات فرهنگیان اظهار داشت:کل مطالبات 948 میلیارد تومان بود که اکنون 180 میلیارد تومان باقی مانده است که شامل بدهی 2.5 ماهه حق التدریس شاغلین، بدهی 2.5 ماهه خرید خدمات و بخش کوچکی از حق الزحمه امتحانات سال 96 است. 

وی ادامه داد:تلاش می کنیم این بدهی در شهریورماه تسویه شود البته یک 1400 میلیارد تومان نیز از پاداش پایان خدمت فرهنگیان باقیمانده است که باید در این ماه از خزانه دریافت کنیم. 

الهیار ترکمن درباره بازگرداندن سختی کار و مواردی از حقوق فرهنگیان، گفت:در این خصوص پیگیر هستیم و بخشی را با سازمان اداری و استخدامی کشور داریم تا به جای آن مواردی که حذف شده و با استفاده از اختیارات قانونی که در آن سازمان است از سازوکارهای مواد 65 تا 68 قانون خدمات کشوری به گونه ای امتیازات افزایش یابد که امتیازات از دست رفته فرهنگیان جبران شود. 

وی افزود:این موضوع نیاز به مجوز شورای توسعه مدیریت دارد که تمام کارهایش انجام شده و رایزنی هایی صورت گرفته است؛ مستندات آماده شده و به آن سازمان ارائه شده است که امیدواریم هرچه زودتر در شورای توسعه مدیریت مطرح شود و بتوانیم برای فرهنگیان اجرا کنیم.

جزئیات جدید از برنامه های افزایش حقوق معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره پیش بینی امتیازاتی برای نگهداشته بازنشستگان فرهنگی:گفت ماده 103 قانون خدمات کشوری به دستگاه های دولتی از جمله وزارت آموزش و پرورش اجازه داده است، بازنشستگی مشاغل تخصصی خودشان را به تعویق بیندازند که البته به نظر کارمند نیز بستگی دارد اما اگر هر فرهنگی درخواست تعویق بازنشستگی دارد، می تواند ادامه کار داشته باشد. 

وی تصریح کرد:قانون مدیریت خدمات کشوری در حال دائمی شدن است و از سال آینده دائمی می شود که امتیازات خاصی در آن لایحه دائمی شدن پیش بینی شده است ضمن اینکه بحث رتبه بندی را داریم و تعداد بیشتری از فرهنگیان از آن بهره مند می شوند. 

الهیار ترکمن:52700 فرهنگی در امسال به سن 30 سال بازنشستگی می رسند که پیش بینی می کنیم 35 هزار نفر تقاضای ادامه کار داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید