رئیس سابق سیا: ترامپ در حال تفرقه‌افکنی است/ شاید اختلافات به خیابان‌ها کشیده شود

کدخبر: ۲۳۴۵۵۰
اقتصادنیوز: جان برنان، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مجددا به دونالد ترامپ حمله کرده و هشدار داد فضای سیاسی در آمریکا در دوران ریاست جمهوری او احتمالا بدتر خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه هیل نوشت، جان برنان، مدیر سابق سازمان سیا که اخیرا با ترامپ به شدت بر سر مساله لغو مجوز دسترسی امنیتی‌اش وارد نزاع شده، گفت: اساسا کاری که او نسبت به کشور انجام می‌دهد این است که در ما تشتت و اختلاف ایجاد می‌کند. او در حال ایجاد شکاف میان آمریکایی‌ها است.

او خاطر نشان کرد: من واقعا نگران هستم. اینطور که او براساس خوشایند پایگاه حمایتی‌اش عمل می‌کند، هرچه بیشتر در ما اختلاف ایجاد می‌کند و من حقیقتا نگران هستم که این اختلافات به خیابان‌ها کشیده شود.

این در حالی است که ترامپ و برنان از زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا مجوز دسترسی امنیتی مدیر سابق سازمان سیا را لغو کرد، مرتبا به یکدیگر حمله کرده‌اند.

برنان که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ مدیر سازمان سیا بوده و یکی از مقام‌های دخیل در ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نیز بود، اظهار کرد که از بابت خودداری واضح ترامپ در موافقت واضح با این ارزیابی اطلاعاتی در نشستس با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه ژوئیه نگران است.

برنان تصریح کرد: رفتار خائنانه درواقع خیانت به اعتماد و همچنین کمک و تشویق دشمن ارزیابی می‌شود. به همین خاطر این کلمه به ذهن من رسید. این یک فرصت برای دونالد ترامپ بود تا مسئولیت‌هایش را انجام داده و از روسیه بخواهد این روند را قطع کرده و مجددا مرتکب آن نشود و همچنین به روسیه هشدار دهد اگر دوباره این کار را انجام دهد بابت آن هزینه خواهد داد.

همچنین برنان در مصاحبه‌اش با شبکه اچ‌بی‌او نسبت به اکراه قانونگذاران جمهوری‌خواه در مخالفت کردن علنی با ترامپ اظهار ناخرسندی کرد.

او تاکید کرد: از زمانی که جان مک‌کین کنگره را ترک کرده انگار که ستون فقرات جمهوری‌خواهان نیز با او کنده شده است و لازم است که در داخل حزب جمهوری‌خواه تصدیق شود که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این وضعیت ادامه پیدا کند.

او خاطر نشان کرد: من مطمئنا امیدوار هستم که این بزرگسالان و این کسانی که در کاخ سفید، کابینه و کنگره هستند بفهمند که باید پیش از وقوع یک فاجعه واقعی وارد عمل شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید