دستگیری 4 نفر به اتهام حمله به سفارت آمریکا در ترکیه

کدخبر: ۲۳۴۵۵۲
اقتصادنیوز: رسانه های ترکیه اعلام کردند که در راستای تحقیقات از مهاجمان حمله مسلحانه چند روز پیش به سفارت آمریکا در آنکارا، تاکنون چهار نفر توسط ماموران امنیتی ـ اطلاعاتی دستگیر شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ساعت پنج صبح روز دوشنبه هفته گذشته طی حمله مسلحانه ای به ساختمان سفارت آمریکا در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه، 6 گلوله شلیک شد که سه گلوله به ساختمان نگهبانی و شیشه اتاق های سفارت اصابت کرد و در جریان آن کسی آسیب ندید.

ماموران مبارزه با ترور پایتخت ترکیه، عصر همان روز، طی عملیاتی اطلاعاتی و محرمانه، دو نفر به نام 'احمد چلیک تن' و 'عثمان گونداش' را به اتهام حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در آنکارا دستگیر کردند که بنا بر اعلام رسانه های ترکیه، در نتیجه اعترافات 'گونداش و 'چلیک تن'، عصر دیروز 2 نفر دیگر نیز به همین اتهام دستگیر شدند.

متهمان دستگیر شده در اعتراف اولیه اعلام کرده بودند که زمان حمله به سفارت مشروبات الکلی مصرف کرده و مست بودند.

برخی از رسانه های ترکیه نیز تصاویر یکی از حمله کنندگان را که سلاح های خودکار در منزل و محل کار خود به همراه داشت، منتشر کردند تا نشان دهند که آنها افرادی عادی نبوده اند که در حالت مستی، اقدام به تیراندازی کرده باشند. 

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در همان روز واقعه، حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در آنکارا را تلاش و اقدامی برای ایجاد تنش و هرج و مرج خواند.

وی این حمله را تقبیح کرده و ترکیه را یک کشور امن عنوان کرد و گفت: همه نمایندگان کشورهای خارجی در آنکارا در امنیت به سر می برند.

سفارت آمریکا در آنکارا نیز با انتشار اطلاعیه ای با تایید حمله مسلحانه به این مکان دیپلماتیک اعلام کرد 'در این حمله کسی آسیب جسمی ندیده و موضوع در دست بررسی است و از پلیس دیپلماتیک ترکیه نیز به خاطر واکنش سریع در بررسی این موضوع تقدیر می کنیم.' 

این سفارتخانه همچنین هفته گذشته از اقدام سریع دولت ترکیه در دستگیری متهمان حمله تقدیر کرده بود.

به گزارش ایرنا، ساعت پنج صبح دوشنبه گذشته، عده ای مسلح به سفارت آمریکا در آنکارا پایتخت کشور ترکیه حمله کردند.

در جریان این حمله که از داخل یک دستگاه خودرو و از سمت بلوار آتاتورک انجام شد، تیرهای شلیک شده به باجه نگهبانی و شیشه اتاق های ساختمان سفارت اصابت کرد.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در جریان این حمله کسی آسیب ندیده و خسارتی نیز وارد نشد.

سفارت آمریکا در آنکارا در مرکز شهر واقع شده و هم اکنون توسط کاردار اداره می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید