نماینده مجلس: جریان‌هایی به تئوریزه کردن تفرقه مشغول هستند

کدخبر: ۲۳۴۵۷۸
اقتصادنیوز: نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: با شرایطی روبرو هستیم که جریان‌هایی در تریبون‌ها، جامعه و مراسم‌های عمومی به گونه‌ای به نظریه‌پردازی و تئوریزه کردن خشونت و تفرقه مشغولند که گویا مقوله وحدت و همدلی برایشان کمترین اهمیتی ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا علیزاده گفت: وحدت، یک اصل است که زمان نمی‌شناسد. همیشه به وحدت نیاز داشته‌ایم به ویژه در شرایط فعلی.

وی خطاب به تریبون‌های رسمی هشدار داد: نظریه‌پردازان و تریبون‌داران در بیانات و رفتارهایشان باید وحدت رویه داشته باشند. اینکه در تریبون‌های رسمی و رسانه‌ها، نظریه‌پردازی شود جز ملتهب و پریشان کردن روان جامعه، عمیق‌تر کردن شکاف بین صنوف و اقشار مختلف و لطمه به ساختارهای سیاسی کشور، تاثیر دیگری ندارد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس نتیجه‌بخش بودن تصمیمات و سیاست‌های مسؤولان اجرایی و حکومتی را در گرو ایجاد وحدت و همدلی و نشان دادن آن در رفتار و گفتار کارگزاران نظام در همه سطوح مدیریتی دانست.

علیزاده خاطرنشان کرد: متاسفانه با شرایطی روبرو هستیم که جریان‌هایی در تریبون‌ها، جامعه و مراسم‌های عمومی به گونه‌ای به نظریه‌پردازی و تئوریزه کردن تفکرات‌شان مشغولند که گویا مقوله وحدت و همدلی برایشان کمترین اهمیتی ندارد.

وی  افرادی را که در لباس انقلابی‌گری بر طبل تفرقه می‌کوبند را «ناآگاه» دانست و افزود: این افراد احتمالا ناآگاهانه شعارها و صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که اثر این آنها عامل ایجاد تفرقه در جامعه می‌شود. به نظرم این افراد ناآگاهانه و ناخواسته موجب تفرقه و شکاف بین جریان‌های سیاسی و اجتماعی به دنبال آن بین آحاد جامعه می‌شوند البته امیدوارم این جریان‌ها و این مسؤولان در تمام سطوح و رده‌ها از طرح مسائل تفرقه‌آمیز دوری کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس، وحدت را به صورت صددرصد ملاک انقلابی بودن افراد و جریان‌های سیاسی دانست و افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که نیاز به وحدت و پرهیز از تفرقه بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود و تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت و همدلی نشان از لزوم رعایت وحدت در کلام، رفتار و گفتار دارد. در صورت توجه جریان‌های سیاسی و مسؤولان و دست‌اندرکاران امر خواهیم توانست از برهه سخت و حساس فعلی همچون برهه‌های سخت و دشوار چهار دهه گذشته به سلامت عبور کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید