پزشکیان: FATF را نپذیریم هیچ بانکی با ما معامله نمی‌کند

کدخبر: ۲۳۴۸۱۹
اقتصادنیوز؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در جریان جلسه استیضاح وزیر امور اقتصادی هشدار داد: قصد داریم FATF را قبول نکنیم، در این صورت هیچ بانکی با ما معامله نمی کند. این را می توان از تمام اقتصاددانان، کارخانه داران و تولیدکنندگان پرسید.
پزشکیان: FATF را نپذیریم هیچ بانکی با ما معامله نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 4 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با استیضاح مسعود کرباسیان گفت: بنده کارشناس نبوده و ارتباطی با آقای کرباسیان ندارم اما شرایط ایجاب می‌کند که در وضعیت کنونی در مخالفت با استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی صحبت کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از نمایندگان مطلبی را درباره خانواده بنده عنوان کرد و سپس از بیان این مطلب ابراز ناراحتی کرد که لازم است نکاتی در این باره عنوان کنم.

وی با قرائت این شعر "گر صید خدا شوی ز غم رسته شوی / ور در صفت خویش روی بسته شوی/ میدان که وجود تو حجاب ره تست/ با خود منشین که هر زمان خسته شوی" ادامه داد: بنده به عنوان یک ایرانی و شخصی که در این کشور زندگی می‌کند تا آنجا که توانسته‌ام با تمام وجود برای حل مسائل کشور تلاش می‌کنم و از لحاظ علمی از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکرده و در امتحانات برد در تمام کشور نفر دوم آزمون کتبی شده‌ام.

از زمانی که جراح قلب شده‌ام از هیچ بیماری پولی دریافت نکرده‌ام

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمانی که جراح قلب شده‌ام از هیچ بیماری پولی دریافت نکرده‌ام، یادآور شد: تاکنون هیچ زد و بندی با هیچ شخصی نداشته‌ام و زندگی خود و فرزندانم شفاف است و می‌توانم در صدا و سیما و فضای مجازی کم و کیف زندگی بنده را پخش کنند تا همگان متوجه شرایط زندگی بنده شوند.

وی با تأکید بر اینکه سعی کردم با تمام وجود برای کشور و انقلاب و مردم کار کنم، افزود: تلاش کردم علم و مدرک خود را در استخدام مردم قرار دهم نه اینکه برای زد و بندهای سیاسی، جناحی و دسته‌ای صرف کنم.

ایران در برابر بزرگترین اقتصاد دنیا ایستاده است

پزشکیان با بیان اینکه فرزندان بنده چیزی ندارند و آنچه که در اختیارشان است از سوی من به آنها واگذار شده، ادامه داد: در عرض 3 سال که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنار رفتم به اندازه 30 سال به حسابم پول واریز شد البته برای واریز این پول عمل جراحی انجام داده‌ام.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به شعر "محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت/مست گفت ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست/  گفت مستی، زان سبب افتان و خیزان میروی/ گفت: جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست"، اظهار داشت: ایران در برابر بزرگترین اقتصاد دنیا ایستاده است و آمریکا کشور کوچکی نبوده و بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است.

آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند تا تمام راه‌ها‌ برای رشد اقتصادی ایران را ببندد

وی با بیان اینکه بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا هم اکنون با تمام وجود به صحنه آمده و می‌خواهد ایران را زمینگیر کند، افزود: علاوه بر آمریکا عربستان سعودی که توسط افرادی که به سفارت این کشور در ایران تعرض کردند جری شده، میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا اقتصاد ایران را زمینگیر کند و در این راستا تکلیف اسرائیل نیز روشن است.

پزشکیان ادامه داد: ایران در مقابل چنین قدرتی که با تمام قدرت برای زمینگیر کردن ما تلاش می‌کند ایستاده و می‌خواهد بگوید که وزیر اقتصاد مقصر است در حالی که آمریکا برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند تا تمام راه‌ها‌ برای رشد اقتصادی ایران را ببندد.

 

آیا کشور حال جنگی به خود گرفته است؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هم اکنون در شرایط جنگی است، تصریح کرد: آیا کشور حال جنگی به خود گرفته است، آیا اعلام شده که ایران در حال جنگ است، خیر در حالی که زمانی که عراق دو بمب در ایران فرود آورد تمام کشور متوجه شد و حالت جنگی به خود گرفت. همه مسئولیت‌پذیر شده و هر تصمیمی که از ستاد جنگ اتخاذ می‌شد همه موظف به اطاعت بوده و کسی دیگری را محاکمه نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی هر شخصی که بخواهد وسط گود قرار بگیرد، دیگران آن را محاکمه می کنند، ادامه داد: همه در این شرایط به این فرد خرده می گیرند که چرا اینگونه فعالیت می کند، بنابراین باید یک نفر مشخص کند که چگونه باید کار شود.

پزشکیان باتاکید بر اینکه لاجرم باید ستاد جنگ در کشور تشکیل شود، اظهار داشت: به ناچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی وجود دارد و یک راه بیشتر برای عبور از این بحران ها وجود ندارد که این راهکار وحدت، انسجام و پذیرش چنین مشکلی است که همه باید این مشکل را بر گردن گیرند.

وی با بیان اینکه مقصر شرایط کنونی یک یا دو نفر نیستند، افزود: نمی خواهم بگویم که آقای کرباسیان هیچ عیب و نقصی ندارد و اگر هر یک از ما در این جایگاه قرار بگیریم، با چنین مشکلاتی مواجه می شویم، بنابراین راه حل این بوده که دست به دست یکدیگر داده و اختلافات را کنار بگذاریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند که همه در یک ستاد که تشکیل شده، حضور یابند، ادامه داد: هر تصمیمی که توسط این ستاد اخذ شد، باید توسط همه اطاعت شود نه اینکه فردی را وسط انداخت و به آن خرده گرفته شود. البته هر شخصی می تواند نسبت به مشکلات انتقاد کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط جنگ تحمیلی حضرت امام (ره) آیت الله هاشمی رفسنجانی را قائم مقام خود در ستاد جنگ قرار داده بودند و مسئولان این ستاد از هر تصمیمی که اخذ می شد، اطاعت می‌کردند.

وی با بیان اینکه باید ستاد جنگ در کشور ایجاد شود و همه پشت این ستاد بایستند، افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده با برجام موافق بوده و هستم چرا که برجام، ترامپ، اسرائیل و عربستان سعودی را دیوانه کرده است.

وی با بیان اینکه باید دست به دست هم داده و بپذیریم که شرایط اقتصادی سختی خواهیم داشت، بیان کرد: اگر قرار است بایستیم باید ایستادن، ساده زیستن و سختی کشیدن را یاد بگیریم.

انتقاد از واردات خودروهای لوکس به کشور

پزشکیان با انتقاد از واردات خودروهای لوکس به کشور افزود: چه کسی گفته است که باید سوار چنین خودروهایی شویم، بناراین همه باید بپذیرند که ساده زندگی کنند، چرا که در حال جنگ هستیم و این جنگ اقتصادی بوده و سخت تر از جنگ روبرو با دشمن است که در گذشته با آن مواجه شده بودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه متاسفانه بر کسانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی ایستاده اند، خرده گرفته می شود، اظهار کرد: هر کسی که در وسط جنگ قرار داشته باشد، با مشکلات مواجه می شود و غیرممکن است که با مشکلات مواجه نشود.

وی با بیان اینکه علی رغم برخی رفتارهای افراط گرایانه که دشمن را جری کرده، وضعیت اقتصاد کنونی توسط همه ما ایجاد شده است، افزود: دولت، مجلس، قوه قضائیه و سخنرانان پشت منبر همه در سیدن به شرایط کنونی مقصریم، بنابراین اگر می خواهیم مشکلات حل شود، باید دست به دست هم داده و با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در واقع اختلافات را کنار گذاشت و ستاد جنگ اقتصادی باید ستاد جنگ اقتصادی شود واکنون که ستاد مقابله با تحریم به ریاست آقای جهانگیری تشکیل شده، زمانی که تصمیمی اتخاذ می شود، هر کسی می تواند آن را نقد کرده و جلوی آن را بگیرد.

پزشکیان با بیان اینکه مسئولان رده اول و سیاستمداران اصلی کشور، صادقانه با مردم صحبت کنند، گفت: نمی توانیم در حال حاضر ولخرجی کنیم، باید مراقب باشیم اقشار متوسط و متوسط به پایین جامعه مشکل معیشت، مسکن و زندگی پیدا نکنند، مسئولان باید تصمیم گیری کنند، نمی توان مصرف کرد و سپس اعلام کنیم که باید با آمریکا بجنگیم و دیگران را مورد نقد قرار دهیم.

 

FATF را قبول نکنیم هیچ بانکی با ما معامله نمی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بپذیریم کسانی که در میدان هستند و می جنگند، نیاز به پشتیبانی و همفکری دارند، راه همفکری نقد کردن و گیر دادن نیست! ادامه داد: مسئولیت بیکاری ها تنها برعهده دولت نیست، تصور می کنیم، دولت را برداریم و دولت دیگری را روی کار بیاوریم، مشکلات برطرف می شود، قصد داریم FATF را قبول نکنیم، در این صورت هیچ بانکی با ما معامله نمی کند. این را می توان از تمام اقتصاددانان، کارخانه داران و تولیدکنندگان پرسید.

 

ستاد جنگ اقتصادی باید با همفکری همه تشکیل شود

وی با تاکید بر اینکه در وضعیتی که در آن قرار گرفته ایم و مواجهیم تنها یک راه پیش رو داریم، کنار هم قرار گرفتن علما، دانشمندان، دلسوزان و سیاستمداران است و باید از همه جناح ها و نماینده مقام معظم رهبری در این بین حضور داشته باشند، عنوان کرد: ستاد جنگ اقتصادی باید با همفکری همه تشکیل شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ایمان و باور داشته باشیم که در مقابل قلدری، زورگویی و تجاوز دیگران تسلیم نمی شویم و قد خم نمی کنیم، تصریح کرد: اگر قرار است سر خم نکنیم، نیاز به ایمان، باور و علم داریم، دست به دست هم دهیم و در مقابل یکصدا فریاد بکشیم، نه اینکه صداهای مختلف داشته باشیم و بگوییم اکنون که فرصت پیش آمده، مشکلات را بر روی دوش دیگران قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی که باید در هفته دولت بنشینیم و برای مردم تصمیماتی را داشته باشیم، در حال استیضاح یکدیگر هستیم، اضافه کرد: نمی گوییم که مشکلات مطرح شده وجود ندارد و نقدها وارد نیست، اما مشکلات مطرح شده تنها برعهده وزارت امور اقتصادی و دارایی نیست.

پزشکیان با بیان اینکه تصور داریم با استیضاح وزیر کار، اشتغال ایجاد می شود، تصریح کرد: باید روش ها تغییر کند، نباید به دنبال مقصر باشیم، بلکه باید به دنبال مشکل باشیم و آن را حل کنیم، با تغییر آدم ها نمی توان مشکل کشور را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه بین تئوری و عمل سالها فاصله وجود دارد، ادامه داد: همه ما دلمان برای این کشور می سوزد و همگی، صداقت، راستی و درستی را طلب می کنیم، همگی به این اعتقاد داریم که کشور باید آزاد، مستقل و اسلامی باشد و برای رسیدن به این باورها و اعتقادها باید در صحنه حضور داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 سال است که در این کشور حضور داریم، این وضعیت زاییده رفتار و کردار ما است، گفت: در وضعیت بحرانی که دشمن با تمام قوا و نیرو ایستاده است و هر کاری انجام می دهد تا ما را زمینگیر کند، باید در کنار یکدیگر باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ساده زیستی را در تمام وجود خود ایجاد کرده و شعار ندهیم، تصور من این است گناه تنها در وزارت اقتصاد نیست و باید با علم، توان و مشارکت تلاش کنیم، گفت: کشور متعلق به عده، گروه، دسته و جناح خاصی نیست، بلکه برای تمام ایرانیان است. در جنگ اقتصادی باید صنعتگران و تولیدکنندگان حضور داشته باشند و به آنها اعتماد کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید