قیمت بلیت هواپیما، معضل جدید باشگاه های فوتبال ایران

کدخبر: ۲۳۴۹۰۰
اقتصاد نیوز: ایران با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومترمربع وسعت، هجدهمین کشور بزرگ کره خاکی است. وسعت کشورمان در فوتبال هم کاملا به چشم می‌آید و باعث می‌شود تا تیم‌های لیگ برتری در طول یک فصل تن به سفرهای طولانی مدت بدهند.
قیمت بلیت هواپیما، معضل جدید باشگاه های فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت مدال، در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ۱۶ تیم از ۸ استان کشور حضور دارند و پراکندگی این ۸ استان در مرکز، جنوب، شمال غرب و شمال شرق ایران باعث شده تا یک تیم لیگ برتری در طول فصل هزاران کیلومتر سفر هوایی داشته باشد.در این شرایط با توجه به افزایش چشمگیر قیمت بلیط های هواپیما هزینه تیم های لیگ برتری برای سفرهای هوایی چندین برابر شده است. در این گزارش با همکاری آژانس هواپیمایی گرامیان تهران هزینه تقریبی سفرهای تیم‌های لیگ برتری محاسبه شده است.توجه داشته باشید که معمولا تیم ها برای بازی های خود در لیگ برتر با کاروانی ۴۰ نفره شامل بازیکنان،کادر فنی و تدارکات عازم شهر میزبان می شوند.

تیم‌های تهرانی

استقلال، پرسپولیس، پیکان و سایپا در طول فصل علاوه بر بازی‌های خانگی با ۳ تیم دیگر هم در تهران بازی می‌کنند و نسبت به دیگر تیم‌ها سفرهای کمتری خواهند داشت. هر کدام از تیم‌های تهرانی در طول فصل ۴بار به خوزستان،۲ بار به آذربایجان شرقی و اصفهان و یکبار هم به بوشهر  ،خراسان رضوی،گیلان و مازندران سفر می کنند.

هزینه تقریبی:هر تیم ۹۰۰ میلیون تومان

 

تیم‌های خوزستانی

امسال ۴ نماینده از استان خوزستان در لیگ برتر حاضر است و نمایندگان خوزستان هم مثل تهرانی ها علاوه بر بازی‌های خانگی با ۳ تیم دیگر هم در استان خود بازی می‌کنند. . هر کدام از تیم‌های خوزستانی در طول فصل ۴بار به تهران،۲ بار به آذربایجان شرقی و اصفهان و یکبار هم به بوشهر،خراسان رضوی،گیلان و مازندران سفر می کنند.

هزینه تقریبی:هر تیم ۸۰۰ میلیون تومان

 

تیم‌های اصفهانی

با توجه به برگزاری دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان در اصفهان این ۲ تیم در طول فصل ۱۴ سفر برون‌شهری خواهند داشت. سپاهان و ذوب آهن ۴ سفر به تهران،۴ سفر به خوزستان،۲ سفر به آذربایجان شرقی و یک سفر به بوشهر،خراسان رضوی،گیلان و مازندران خواهند داشت.

هزینه تقریبی:هر تیم ۹۰۰ میلیون تومان

 

تیم‌های تبریزی

تراکتور و گسترش هم هر کدام ۱۴ سفر لیگ برتری خواهند داشت. ۴ بار سفر به تهران، ۴ بار به خوزستان، ۲ بار به اصفهان و یک سفر به شهرهای مشهد، آبادان، بوشهر و رشت.

هزینه تقریبی:هر تیم یک میلیارد تومان

 

پدیده مشهد

پدیده تنها نماینده خراسان در طول لیگ برتر علاوه بر ۴ سفر به تهران باید ۴ بار به خوزستان ،۲ بار به اصفهان، و تبریز سفر کنند و یک بار هم به سمت بوشهر،گیلان و مازندران پرواز کنند.

هزینه تقریبی:یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

 

سپیدرود رشت

سپیدرود رشت تنها نماینده گیلان در لیگ برتر است و باید در یک نیم فصل ۱۵ بار از خانه خارج شود.البته نزدیکی به تهران و تبریز و ۶ بازی در این ۲ شهر سفرهای هوایی سپیدرود را کمتر کرده و این تیم احتمالا فقط برای ۴ سفر به خوزستان،۲ سفر به  اصفهان و یک سفر به بوشهر،خراسان رضوی و مازندران پرواز هوایی خواهد گرفت.

هزینه تقریبی:یک میلیارد تومان

 

پارس جنوبی جم

تنها نماینده بوشهر  برای پروازهای لیگ برتری خود بیشترین هزینه را متحمل می شود.پارس جنوبی تیم هم‌استانی و همشهری ندارد و به همین دلیل مجبور است در طول فصل ۴۰ هزار کیلومتر از فرودگاه عسلویه به مقصد شهرهای لیگ برتری سفر کند.۴ سفر به تهران و خوزستان،۲ سفر به اصفهان و تبریز و یک سفر به خراسان رضوی،گیلان     و مازندران ۱۵ سفر برون شهری پارسی ها در لیگ هجدهم است.

هزینه تقریبی:یک و نیم میلیارد تومان

 

مجموع هزینه ها

با توجه به براوردهای صورت گرفته ۱۶ تیم لیگ برتری برای سفرهای خود در طول فصل باید حدود ۱۴ میلیارد تومان برای خرید بلیط هواپیما هزینه کنند.البته ناگفته نماند که با احتساب پول هتل و مخارج دیگر هزینه سفرهای لیگ برتری سر به فلک می کشد و مبلغ ۱۴ میلیارد تومان صرفا هزینه ای است که صرف خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید