جهانگیری: صنعت گردشگری را جایگزین منابع درآمدی به ویژه نفتی قرار دهیم

کدخبر: ۲۳۵۰۲۳
اقتصادنیوز؛ اسحاق جهانگیری بر لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم و امکانات رفاهی لازم صنعت گردشگری را جایگزین مهمی برای منابع درآمدی به ویژه نفتی قرار دهیم.
جهانگیری: صنعت گردشگری را جایگزین منابع درآمدی به ویژه نفتی قرار دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، در آئین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸، اظهار کرد: همدان تنها یک نام نیست؛ نشانه و حیات بزرگی از تمدن ایران است چرا که در مهد تمدن ایران زمین با داشتن اندیشمندان، دانشمندان صاحب‌نام در تاریخ درخشیده و امروز نیز به اعتبار مردمانی سختکوش، صبور و هنرمند نقش بسزایی در توسعه منطقه‌ای و ملی دارد.

وی افزود: همدان شهری است که مزین به نام ابوعلی‌سینا، عین‌القضات‌همدانی و باباطاهر و میرسیدعلی همدانی است و پرچمدار دانش، عرفان، ادب و هنر بوده از دیرباز تا کنون و نه تنها در ایران و آسیا بلکه در جهان قدیم و جدید بوده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر این درخشش را در متن تاریخی درخشندگی تاریخ تمدنی ببینیم و تأسیس قدیمی‌ترین نظام‌های حکومتی را از دوران ماد تا به امروز در نظر بگیریم خواهیم یافت که همدان امروز هم همچنان زاینده و زیباست و به مدد دانشمندان، صنعتگران، هنرمندان و سرمایه‌گذاران باهوش و سختکوش خود می‌تواند قطب مهمی در توسعه گردشگری و ارتباطات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

جهانگیری تصریح کرد: دانشگاه، هنر، صنایع، کشاورزی، صنعت غذایی و صنایع بی‌نظیر آن نه تنها برای امروز همدان بلکه می‌تواند برای امروز ایران و آسیا از جمله کانون‌های جذاب توسعه گردشگری باشد.

وی ادامه داد: اشتغال‌آفرینی، حفاظت از محیط زیست، پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، تقویت خودباوری و اعتماد ملی و گسترش ارتباطات میان‌فرهنگی و درآمدزایی صنعت گردشگری ایجاب می‌کند که تحول و تحرک در این حوزه را یک ضرورت و رسالت ملی، منطقه‌ای و جهانی به حساب آوریم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: صنعت گردشگری امروزه به واقع یکی از پایه‌های اصلی و استوار اقتصاد جهانی است که کمک بسیاری به رشد سریع کشورها در فرآیند توسعه پایدار همه‌جانبه موزون می‌کند.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان آینده بازار اقتصاد و تجارت بین‌المللی دنیا تا سال ۲۰۲۰ در اختیار گردشگری خواهد بود که سهم کشورهای در حال توسعه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و این فرصت ارزشمندی برای کشورها در فرآیند غلبه بر مسائل اقتصادی، فقر، رکود و بیکاری است.

به گفته جهانگیری، کشورهای حوزه تمدنی آسیا می‌توانند با برنامه‌ریزی و همکاری مستمر سهم بالایی از این صنعت مهم و درآمدزا را در آینده به خود اختصاص دهند.

وی صنعت گردشگری را تنها محدود به بُعد اقتصادی ندانست و گفت: در توسعه انسانی، اجتماعی، فرهگی و سیاسی نیز صنعت گردشگری نقش دارد به طوریکه بالا رفتن سطح معرفت و شناخت انسان‌ها از جوامع، اقوام، دانش‌ها، هنرها، صنایع، زبان، ادبیات، ادیان و سرزمین‌های دیگر موجب گسترش ظرفیت‌های مختلف توسعه‌ای به مقیاس جهانی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید