محمدرضا تابش عنوان کرد؛

نقش پررنگ «الیاس حضرتی» در برکناری کرباسیان

کدخبر: ۲۳۵۰۴۴
اقتصادنیوز؛ عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در توضیح جلسه استیضاح وزیر اقتصاد گفت: احتمال‌ها قبل از جلسه علنی دیروز حاکی از 50-50 بود اما مجموعه تحولات در جلسه استیضاح و سخنرانی حضرتی در عدم رای اعتماد به کرباسیان تاثیرگذار بود.
نقش پررنگ «الیاس حضرتی» در برکناری کرباسیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا تابش عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به جلسه استیضاح کرباسیان وزیر پیشین اقتصاد و دارایی در روز گذشته گفت: غیر از فراکسیون امید، دو فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلان رای خود را نسبت به این استیضاح اعلام نکرده بودند و نمایندگان را آتش به اختیار گذاشتند.

برخی از اعضای فراکسیون امید بنا بر سوگند خود موافق استیضاح کرباسیان بودند

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: نمی‌توان گفت که سبقه فراکسیونی بر تصمیم‌گیری‌های شخصی نمایندگان در جلسه استیضاح چربیده است، در فراکسیون امید هم 65 درصد اعضا مخالف استیضاح کرباسیان بودند، زیرا معتقد بودند که مسائل سیاسی، ساختارهای فرسوده و مجموعه ناکارآمدی‌ها در بروز مشکلات اقتصادی کنونی دخیل بوده است اما تعدادی دیگر بنا بر سوگند و وظیفه خود در قبال مردم موافق استیضاح بودند البته نمی‌توان اعلام کرد که تصمیم خلافی گرفته‌اند.

به کرباسیان گفتم که می افتد/حضرتی نقش پررنگی در افتادن وزیر اقتصاد داشت

وی با بیان اینکه ما از قبل پیش‌بینی کرده بودیم سه وزیر اولی که پایشان برای استیضاح به مجلس باز شود خواهند افتاد، افزود: درباره استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی هم این موضوع را چند روز پیش به کرباسیان و تیم دولت گفته بودم، البته احتمال‌ها قبل از جلسه علنی دیروز حاکی از 50-50 بود اما مجموعه تحولات در جلسه استیضاح و سخنرانی حضرتی در عدم رای اعتماد به کرباسیان تاثیرگذار بود.

تابش با بیان اینکه متاسفانه حواشی جلسه استیضاح کرباسیان مقداری بر متن آن چربید، اظهار کرد: مجلسی که باید در راس امور بوده و الگویی برای مردم باشد دچار اینگونه رفتارها، پرخاشگری‌ها و صحبت‌های ناجوری با یکدیگر می‌شود که پسندیده و زیبنده نمایندگان نیست اما معتقدم این مجلس برشی از وضعیت کنونی جامعه است، جامعه امروز خیلی کم تحمل و کم طاقت شده و با کوچک‌ترین حرکتی مردم از کوره به در می‌روند. 

طرح استیضاح وزرا دیگر جدی نیست

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در مجلس با اشاره به وزرای دیگری که استیضاحشان در مجلس در حال بررسی است، گفت: وزیر بعدی هر کسی باشد خیلی استیضاحش جدی نیست، البته این موضوع بسته به جلسه سوال از رئیس جمهور دارد و هر وزیری بعد از آن تا حدودی در حاشیه امن قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید