مکرون: برکناری «بشار اسد» هیچ‌گاه اولویت ما نبوده است

کدخبر: ۲۳۵۰۶۱
اقتصادنیوز؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: اولویت ما جنگ با داعش و افراط‌گری است. هیچ گاه نگفته‌ام که اولویت فرانسه برکناری بشار اسد است.
مکرون: برکناری «بشار اسد» هیچ‌گاه اولویت ما نبوده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جمع سفرای این کشور در سراسر جهان گفت، اولویت سیاست خارجی او برکناری بشار اسد نیست و هیچ گاه هم نبوده است.

 امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در بخشی از این سخنرانی که در کاخ الیزه انجام داد، گفت: ما اکنون در سوریه در یک نقطه عطف قرار داریم که می‌تواند به صبح و ثبات ختم شود یا شرایط پیچیده‌تر شود. ما نگران اوضاع در ادلب هستیم. اوضاع در این بخش از سوریه که در کنترل مخالفان است خوب نیست و نظام سوریه تهدید کرده که می‌خواهد یک فاجعه انسانی در این منطقه خلق کند و حاضر به مذاکره هم نیست. امیدواریم روسیه و ترکیه بتوانند در این زمینه وارد عمل شوند.

ماکرون ادامه داد: از اول هم که به الیزه آمدم گفته‌ام که اولویت ما جنگ با داعش و افراط‌گری است. هیچ گاه نگفته‌ام که اولویت فرانسه برکناری بشار اسد است بلکه همواره خواستار اصلاح قانون اساسی و اصلاح امور این کشور بوده‌ام. اما چیزی که مطرح است این است که ما باید از مردم سوریه هم حمایت کنیم.

او ادامه داد: مردم سوریه باید این حق را داشته باشند که رهبران خود را انتخاب کنند و ما باید در این زمینه به آنها کمک کنیم. برقراری امنیت ما یقینا به وجود ثبات در خاورمیانه مرتبط است و تحقق ثبات در این منطقه جز با احترام به تنوع قومی آن و مشارکت همه در اداره امور خود ممکن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید