وزیر دفاع در گفت‌وگو با المیادین:

ایران خواهان روابط دوستانه با تمام کشورهای منطقه است

کدخبر: ۲۳۵۱۲۱
اقتصادنیوز؛ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در گفت‌وگو با المیادین گفت: ما مایل به داشتن روابط دوستی و اخوت با همه همسایگانمان و کشورهای منطقه هستیم و امنیت منطقه جز از طریق مشارکت این کشورها و همکاری آنها با یکدیگر میسر نمی‌شود.
ایران خواهان روابط دوستانه با تمام کشورهای منطقه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران در گفتگوی اختصاصی با المیادین اعلام کرد:  یکی  از بندهای مهم توافقنامه همکاری نظامی با سوریه بازسازی نیروهای مسلح و صنایع نظامی دفاعی سوریه برای اینکه بتوانند قدرت کامل خود را بازیابند، است.

وی افزود: توافقی که ما امضا کردیم در بهترین شرایط سوریه نسبت به اوضاع سابق آن صورت گرفت. یکی از مهمترین بندهای این توافقنامه بازسازی نیروهای مسلح و صنایع نظامی دفاعی سوریه برای اینکه بتواند توان کاملش را به دست آورد، بود. جمهوری اسلامی ایران می تواند که در این زمینه به خوبی عمل کند و در بازسازی نیروهای مسلح و صنایع نظامی سوریه مشارکت کند.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه افزود: حزب الله سازمانی مستقل است و از توان بهتری نسبت به قبل برخوردار است و پیشینه بسیار ارزشمندی در مقابله با اشغالگران و دفاع از لبنان دارد. توانایی کنونی در زمینه های سیاسی و دفاع از لبنان به مراتب بهتر از قبل است و نقش فعالی ایفا می کند.

وزیر دفاع ایران گفت: ایران مایل به داشتن روابط دوستی و اخوت با کشورهای منطقه است. پیام من این است که ما مایل به داشتن روابط دوستی و اخوت با همه همسایگانمان و کشورهای منطقه هستیم و امنیت منطقه جز از طریق مشارکت این کشورها و همکاری آنها با یکدیگر میسر نمی شود.

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: امنیت منطقه از طریق کشورهای خارجی که ارتباطی به منطقه ندارند، به دست نمی آید و این الگو قبلا با شکست روبرو شده است از همین رو کشورهای منطقه باید به همکاری با یکدیگر روی آورند و اجازه مداخله به دیگران را ندهند و در راستای مسابقه تسلیحاتی میان کشورهای منطقه حرکت نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید