بدشانسی بزرگ استقلال در شب تلخ آزادی +اینفو گرافی

کدخبر: ۲۳۵۱۵۷
اقتصاد نیوز: نویمایر که در آخرین لحظه وارد ترکیب استقلال شده بود در نیمه اول نتوانست توقعات شفر در میانه میدان را برآورده کرده و به همین دلیل اولین تعویض سرمربی آلمانی بود.
بدشانسی بزرگ استقلال در شب تلخ آزادی +اینفو گرافی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از وب‌سایت نود، اگرچه استقلال در طول ۹۰ دقیقه داخل زمین خوش‌شانس بود و از گلی که زد تا چند گلی که در نیمه اول نخورد شانس آورد اما پیش از شروع بازی بدشانسی بزرگی سراغ آن‌ها رفت. بدشانسی‌ای که در نتیجه نهایی بازی تاثیر زیادی داشت. مصدومیت علی کریمی، چند دقیقه مانده به شروع بازی تمام برنامه‌های تاکتیکی شفر را به‌هم ریخت و یکی از دلایل باخت استقلال در آزادی بود. 

بعد از مصدومیت کریمی، شفر، نویمایر را در ترکیب اصلی قرار داد تا در کنار فرشید باقری، دو هافبک دفاعی استقلال باشند. در نیمه اول اما نویمایر نتوانست وظایف دفاعی‌اش در میانه میدان را به خوبی انجام بدهد و به همین دلیل میانه زمین آبی‌ها خالی بود و بازیکنان السد توانستند موقعیت های زیادی روی دروازه حریف بوجود بیاورند. عکس زیر محل قرارگیری نویمایر در نیمه اول را نشان می‌دهد. مهره شماره ۷۱ زرد رنگ که نشان می‌دهد این بازیکن بیشتر به راست متمایل شده بود و به همین دلیل فرشید باقری، شماره ۱۴ در میانه میدان تنها بود.

تصویر بالا هم نقشه حرارتی حرکات این هافبک آلمانی است که نشان می‌دهد اکثر حرکات او در جناح راست بوده و در میانه میدان کمک چندانی به فاز دفاعی نکرده است. 

به همین دلیل بود که شفر اولین تعویضش را در نیمه دوم به تعویض نویمایر و محمد دانشگر اختصاص داد. دانشگر به دفاع وسط رفت و روزبه چشمی جانشین نویمایر در هافبک دفاعی شد تا بتواند نقطه ضعف استقلال در نیمه اول را برطرف کند. تعویضی که زیاد هم موفق نبود. اگر کریمی پیش از مسابقه مصدوم نمی‌شد، شاید در شب سخت آزادی می‌توانست باری از روی دوش شفر بردارد. باری که تمامش روی دوش فرشید باقری افتاده بود. فرشید تا زمانی که نویمار در زمین بود، بیشتر تمرکزش را روی مهار ژاوی گذاشته بود. در فریم‌های زیر مشخص است که باقری چشم از ستاره حریف برنمی‌داشت. ولی تعویض شفر، وظایف او را هم عوض کرد و ژاوی بعد از آن بود که هر کاری خواست کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید