چگونه ترامپ راضی شد از مک‌کین تقدیر کند؟

کدخبر: ۲۳۵۲۹۸
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از یک سکوت طولانی درباره مرگ سناتور «جان مک‌کین» بالاخره با اصرار مشاورانش حاضر شد بیانیه‌ای نیم‌بند درباره مرگ وی منتشر کند.
چگونه ترامپ راضی شد از مک‌کین تقدیر کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ سی‌ان‌ان گزارش داد: با وجود پوشش خبری تمام و کمال رسانه‌های آمریکا درباره مرگ «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بیشتر ساعات روز گذشته -دوشنبه- درباره مرگ او سکوت کرد. 

اواخر روز گذشته، پس از توصیه معاونانش، دل رئیس‌جمهوری آمریکا بالاخره نرم شد و زبان به تحسین از این سیاست‌مدار گشود و در بیانیه‌ای او را ستود. 

ترامپ در بیانیه‌ای چهار پاراگرافی اعلام کرد: «با وجود تفاوت‌هایمان درباره سیاست و سیاست‌گذاری، خدمات سناتور جان مک‌کین به این کشور را ستایش می‌کنم.»

کمی بعد، ترامپ در دیدار با رهبران اوانجلیک در اتاق ناهارخوری دولت، در نطقی از پیش آماده شده گفت: «دل و جان ما با خانواده سناتور مک‌کین است. در چند روز آینده فعالیت‌های بسیاری در کار خواهد بود. ما از هرآنچه سناتور مک‌کین برای کشورمان انجام داده است، سپاسگزاریم.»

این در حالی است که پیشتر، رئیس‌جمهوری آمریکا چندین بار به پرسش خبرنگاران درباره سناتور جان مک‌کین بی‌توجهی نشان داد و سکوت اختیار کرد. 

معاونان ترامپ از جمله «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید، از او خواستند تا بیانیه‌ای قدرتمندانه‌تر درباره سناتور درگذشته ایالت آریزونا منتشر کند، اما او مخالفت کرد و گفت که بنا ندارد به خاطر مرگ مک‌کین برنامه خود را تغییر دهد.

به گفته منابع آشنا با مسائل داخلی کاخ سفید، ترامپ به برخی از مشاورانش گفت که پوشش شبکه‌های تلویزیونی درباره مرگ مک‌کین بیش از حد زیاد است. 

به گفته این منابع، «سارا سندرز»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، در بهبود بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا نقش پررنگی داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید