وکیل مدافع آمریکا: لاهه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران را ندارد

کدخبر: ۲۳۵۳۱۰
اقتصادنیوز؛ وکیل وزارت خارجه آمریکا در دادگاه لاهه به طرح شکایت ایران از آمریکا پاسخ داد.
وکیل مدافع آمریکا: لاهه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران را ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ خبرگزاری آلمان در خبری کوتاه و فوری اعلام کرد: به دنبال ارائه طرح شکایت ایران از آمریکا، وکیل مدافع این کشور با حضور در لاهه سخنانی دفاعی را مطرح کرده و به طرح شکایت ایران پاسخ داد.

درهمین‌راستا، «جنیفر نیوستد» (Jennifer Newstead) وکیل وزارت خارجه آمریکا خطاب به قضات دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: این نهاد صلاحیت قضاوت درباره درخواست تهران مبنی بر تعلیق تحریم‎های آمریکا را ندارد.

وی همچنین مدعی شد پیمان مودت ایران-آمریکا که در سال ۱۹۹۵ میلادی امضا شد و ایران شکایت خود را با استناد به آن مطرح کرده است؛ نمی‎تواند مبنایی برای صلاحیت قضایی این دادگاه باشد.

به گزارش مهر، ایران در تیرماه، شکایت خود از آمریکا را در لاهه مطرح کرد. شکایت ایران به این دادگاه به خاطر خروج از برجام و بازگشت تحریم های آمریکا علیه تهران صورت گرفته است.

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گزارش داده بود: ایالات متحده آمریکا در برابر شکایت ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه دفاع خواهد کرد. این مقام وزارت خارجه آمریکا شکایت ایران را بی‌اساس دانسته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید