سوال از رئیس جمهور قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست

کدخبر: ۲۳۵۴۱۸
اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از رئیس جمهور به دلیل عدم ذکر موضوع نقض قانون در استنکاف در طرح سوال قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات مبنی بر ارجاع سوال از رئیس جمهور به قوه قضاییه گفت: این مطلب روشن است. در آیین نامه داخلی مجلس نوشته شده چنانچه اکثر نمایندگان حاضر از پاسخ رئیس جمهور به سوالی قانع نشده باشند و موضوع سوال نقض قانون یا استنکاف از سوال باشد سوال به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، ولی موضوع هیچ کدام از سوالات نقض قانون و استنکاف نبود.

رئیس مجلس تاکید کرد: برخی از آقایان در لابلای صحبت‌هایشان اشاراتی به موارد نقض داشتند، ولی موضوع سوال این نبود؛ لذا اگر می‌خواستند این کار را بکنند باید ردیفی از سوالاتشان این بود که نقض قانون و استنکاف از قانون این است که در این صورت امکان ارجاع به قوه قضاییه وجود داشت وگرنه این سوالات قابل ارجاع نیست.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در تذکری در جلسه امروز مجلس گفت: در ماده ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس آمده که اگر اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سوالی قانع نشده باشند و موضوع سوال نقض قانون یا استنکاف باشد آن سوال باید به قوه قضاییه ارسال شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید