میراث «مک‌کین» پس از مرگش نیز دامن افغانستان را گرفت

کدخبر: ۲۳۵۴۴۹
اقتصادنیوز: سناتور ارشد جمهوریخواه و نزدیک به «جان مک‌کین» رئیس سابق کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که برای حفظ میراث مک‌کین تلاش می‌کند تا ترامپ را برای حفظ نظامیان آمریکایی در افغانستان متقاعد کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه در جلسه سنای آمریکا تصریح کرد که برای حفظ میراث سناتور «جان مک‌کین» تلاش خواهد کرد تا ترامپ را برای حفظ نظامیان آمریکایی در افغانستان متقاعد کند.

وی افزود که برای ادامه راه مک‌کین، رئیس سابق کمیته نیروهای مسلح آمریکا که منتقد سرسخت پنتاگون و ترامپ نیز تلاش خواهد کرد.

گراهام در جلسه این کمیته پس از مرگ مک‌کین گفت: «تلاش می‌کنم تا ترامپ را متقاعد کنم که اگر افغانستان را ترک کنی پیامدهای بد آن متوجه خودت خواهد شد».

سال گذشته نیز پس از تعلل چند ماهه دولت ترامپ برای تعیین استراتژی جدید برای افغانستان مک‌کین هشدار داده بود که استراتژی را به پنتاگون تحمیل خواهد کرد.

رئیس سابق کمیته نیروهای مسلح همچنین در ماه اکتبر از انتصاب نامزدهای معرفی شده ترامپ برای حضور در وزارت دفاع این کشور جلوگیری کرد تا دولت ترامپ در قبال سنا شفافیت بیشتری درباره جنگ آمریکا در افغانستان، سوریه و آفریقا داشته باشد.

مک‌کین و ترامپ روابط بسیار پر تنشی داشتند و براساس گزارش‌ها ترامپ در ابتدا حاضر نشده بود تا پس از مرگ مک‌کین و تا زمان خاکسپاری وی پرچم‌های فدرال در آمریکا به حالت نیمه افراشته درآید.

از سوی دگیر نیز اخیرا «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در پنتاگون درباره ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و احتمال خروج این نظامیان گفت: «آیا در 5 سال آینده در افغانستان نیرو خواهیم داشت؟ نمی‌توانم پاسخ این را به شما بدهم. ما باید صبر کنیم و وضعیت آنجا را ببینیم، چون این به وضعیت (افغانستان) بستگی دارد».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید