صدور ویزا توسط سفارت چین نسبت به قبل تسهیل و شرایط بهتر شده است

کدخبر: ۲۳۵۴۵۵
اقتصادنیوز: رییس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به افزایش صدور ویزا توسط سفارت چین در کشورمان، گفت: شرایط نسبت به گذشته راحت‌تر و تسهیل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احد محمدی – رییس انجمن دوستی ایران و چین – در نشست خبری دومین همایش چشم‌انداز توسعه روابط ایران و چین در سخنانی، اظهار کرد: روابط دوستانه دو کشور روز به روز توسعه می‌یابد و شاهد بودیم که این روابط رو به جلو بوده و در زمینه‌ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و به ویژه ارتباطات مردمی این توسعه کاملا مشهود است.

وی با بیان این که دومین همایش با محوریت گردشگری و صنایع دستی و بازرگانی و اقتصادی برگزار می‌شود، گفت: درصدد هستیم که در این دوره از همایش بتوانیم جایگاه ایران را در ابتکار یک کمربند – یک جاده به بحث گذاشته و تعریف کنیم.

رییس انجمن دوستی ایران و چین همچنین بیان کرد: این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که شرایط بین‌المللی کاملا پیچیده است و دو کشور ایران و چین در شرق و غرب آسیا با یکدیگر همکاری‌های خوبی دارند و در سیاست‌های مسئولین دو کشور هم مشهود است که باید برای مقابله با سیاست‌های آمریکا با یکدیگر همکاری داشته باشند.

محمدی ادامه داد: ایران و چین در چنین شرایطی باید برای بقا و دوام‌ خودشان از یکدیگر حمایت کنند.

وی با بیان این‌که صدور ویزا توسط سفارت چین در تهران تسهیل و شرایط نسبت به قبل بهتر شده است، گفت: در همایشی که برگزار خواهد شد مسائل تجاری و اقتصادی با تمرکز بر مسائل بانکی و پولی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس انجمن دوستی ایران و چین در پایان گفت: با توجه به این‌که تحریم‌های ماه نوامبر سیستم بانکی و مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید در این همایش این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که بانک‌های چینی چگونه فعالیت داشته باشند تا تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نگیرند و یا این تحریم‌ها کمترین اثر را داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید