۴ زلزله دیگر در «بروجرد» به وقوع پیوست

کدخبر: ۲۳۵۵۲۷
اقتصادنیوز: شهرستان بروجرد در لرستان طی ساعات بامداد امروز پنجشنبه شاهد وقوع چهار زمین‌لرزه دیگر بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازمهر، شهرستان «بروجرد» در استان لرستان در ساعات بامداد امروز پنجشنبه و پس از یک زلزله ۳.۴ ریشتری شاهد وقوع چهار زمین لرزه دیگر بود.

نخستین زلزله ساعت ۲ و ۵۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه بامداد امروز و در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست؛ این زلزله ۲.۶ ریشتر شدت داشت و پس از آن در ساعت ۴ و ۹ دقیقه و ۳۴ ثانیه زلزله دیگری با قدرت ۲.۷ ریشتر در بروجرد رخ داد.

در ساعت ۵ و ۲۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه نیز زلزله ای با قدرت ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین در بروجرد به وقوع پیوست.

زلزله چهارم در ساعت ۵ و ۳۳ دقیقه و ۱۶ ثانیه بامداد پنجشنبه با قدرت ۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین رخ داد که مرکز آن بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۸۹۵ و ۴۸.۷۶۲ بوده است.

غلامرضا آقامیرزایی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زلزله های متعدد در «بروجرد» طی روزهای اخیر اظهار داشت: خوشبختانه این زمین لرزه ها خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

بنابر این گزارش، استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید