انتقاد شدید وزیر خارجه بریتانیا از گوگل

کدخبر: ۲۳۵۵۶۵
اقتصاد نیوز: وزیر خارجه بریتانیا با حمله به بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی، گوگل اعلام کرد که این شرکت آمریکایی آنطور که باید در مقابل وبسایت هایی با مضمون و محتوای آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان نمی ایستد.
انتقاد شدید وزیر خارجه بریتانیا از گوگل

 

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، جرمی هانت، گفت: «بسیار شگفت انگیز است که گوگل حاضر است با چینی که بخش مهمی از اینترنت را سانسور می کند همکاری کند اما نمی خواهد با دنیای غرب برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی و آزار کودکان کمک کند.» وی افزود: «چگونه است با سانسور چینی ها موافقید اما خود را مخالف سانسور می شمارید.»

در حال خواندن:

انتقاد شدید وزیر خارجه بریتانیا از گوگل

 

انتقاد شدید وزیر خارجه بریتانیا از گوگل

جرمی هانت از گوگل خواست هر چه سریعتر نسبت به حذف و بستن وبسایت هایی با مضامین کودک آزار اقدام کند. او در حساب توییتر خود نوشت «مقامات گوگل همواره ادعا می کنند اصل و ارزش های انسانی در درجه اول اهمیت قراردارد.»

شرکت گوگل همواره اعلام کرده است به دلیل پایبندی به آزادی بیان و عقیده نمی تواند محتوای برخی از وبسایت های کودک آزار را سانسور کند. اما در مقابل منتقدان می‌گویند که این شرکت در چین بر خلاف ادعای خود عمل کرده و رضایت داده است با وجود وبسایت های متعددی که سانسور شده اند با این کشور همکاری کند.

ده روز پیش صدها کارمند شرکت گوگل در نامه‌ای خطاب به مدیران این شرکت، به طرح راه‌اندازی موتور جست‌وجوی سانسورشده در چین اعتراض کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید