کره جنوبی حاضر به استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی نشد

کدخبر: ۲۳۵۶۳۳
اقتصادنیوز: کره جنوبی سفر روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور را نپذیرفت که این مسئله موجب سرخوردگی مسئولان این رژیم شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت فاش کرد که کره جنوبی درخواست رژیم صهیونیستی برای استقبال از ریولین در سئول طی سال جاری یا سال آینده را نپذیرفته است و تل آویو از این مسئله غافلگیر شده است.

این روزنامه اشاره کرد که حاییم حوشون، سفیر رژیم صهیونیستی در سئول به درخواست وزارت خارجه این رژیم خواستار موافقت کره جنوبی برای سفر ریولین به این کشور شده است.

یدیعوت آحارونوت تاکید کرد که محافل صهیونیستی برآورد مختلفی از مخالفت کره جنوبی با سفر ریولین ارائه داده‌اند و برخی گفته‌اند که دلیل مخالفت سئول با سفر ریولین، ناراحتی از بی تفاوتی رژیم صهیونیستی نسبت به خرید تجهیزات نظامی از کره جنوبی بوده است، به ویژه خرید 4 فروند ناوچه در سال گذشته برای تامین امنیت میادین گازی.

برخی محافل صهیونیستی نیز گفته‌اند که دلیل مخالفت با استقبال از ریولین، به خشم سئول از ناراحتی رژیم صهیونیستی از دیدار ماه آوریل گذشته روسای کره جنوبی و شمالی برمی‌گردد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در همین راستا به رای موافق کره جنوبی در سازمان ملل علیه تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی اشاره کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید